نقش موثر آیت الله آقانجفی در دین محوری مردم همدان
کد خبر: 3677173
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

نقش موثر آیت الله آقانجفی در دین محوری مردم همدان

گروه فرهنگی: دبیر کنگره ملی آقانجفی اعلام کرد: آقانجفی نقش موثری در دین محوری مردم همدان داشت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سید محمد کاظم حجازی دبیر کنگره آقانجفی امروز در مراسم برگزاری کنگره ملی مفسر قرآن سید محمد حسینی آقانجفی با اشاره به درس آموختگی این عالم در محضر اساتید برجسته ای چون میرزای نائینی و غروی اصفهانی اظهار کرد: ۴۰ سال حضور و فعالیت عارفانه و عالمانه آقانجفی در دارالمومنین همدان و ایفای نقش فکری و معنوی برای مردم از سبقات درخشان این عالم ربانی است. 

وی تأکید کرد: بی تردید شخصیت این عالم بزرگ نقش مؤثری در دین محوری مردم همدان و گرویدن به معنویات الهی بود و علاوه بر آن در حمایت از امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی پیشتاز بود. 

دبیر کنگره ملی آقانجفی به انس و الفت مرحوم آقانجفی با جوانان رزمنده همدانی اشاره و تبیین کرد: مسجد و منزل آقانجفی پایگاهی استوار در حمایت از جبهه های انقلاب بود که جوانان به حمایت و دلگرمی این عالم بزرگ در جبهه ها حضور یافته و به خون غلتیدند. 

وی اضافه کرد: زیباترین کلام در وصف مرحوم آقانجفی را ۲۰ سال قبل در پیام رهبر معظم انقلاب دیدیم که ایشان را وزنه ای معنوی در جامعه برشمرده و فقدان ایشان را ضایعه ای عظیم برای کشور می دانند. 

حجازی به تفسیر۱۸ جلدی آقانجفی اشاره کرد و افزود: در این کنگره با نگاه به شخصیت علمی آقانجفی ۶۰ مقاله در کمیته علمی کنگره پذیرفته شده است.

captcha