جایگاه حوزه های علمیه در بصیرت افزایی و مبارزه انقلابی انکارناپذیر است
کد خبر: 3677413
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

جایگاه حوزه های علمیه در بصیرت افزایی و مبارزه انقلابی انکارناپذیر است

گروه معارف: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به رویکرد انقلابی کری در حوزه های علمیه گفت: جایگاه حوزه های علمیه در بصیرت افزایی و مبارزه انقلابی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در گفت و گو با خبر گزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان ضمن تأکید بر عنصر بصیرت در خلق حماسه ۹ دی اظهار کرد: یوم الله ۹ دی از عرصه های بارز حضور و حمایت مردم بصیر و ولایتمدار در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی بود.
وی به نقش مبلّغین دینی و حوزه های علمیه در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: قرآن کریم به همه مسلمین راهنمایی و ارشاد داشته که تا رفع کامل فتنه از جهان و تحقق کامل دین الهی با دین ستیزان سراسر عالم مبارزه کنند و هیچ درنگی در این کار نداشته باشند.
حجت الاسلام عباسی ادامه داد: در سوره های بقره و انفال خداوند بزرگ بر لزوم مبارزه با فتنه و فتنه گر تأکید کرده اما لزوما این مبارزه به معنای جهاد سخت و فیزیکی نیست اگرچه در برخی مواقع این مبارزه باید از نوع سخت و فیزیکی باشد.
وی با اظهار به این امر که مبارزه نرم، جهاد فکری، علمی و فرهنگی نیز از مصادیق مبارزه با فتنه و به نوعی تفسیر آیات مذکور است عنوان کرد: نقش مبلّغین در مبارزه فکری و نرم محرز می شود چنانکه رهبر معظم انقلاب در موضوع حماسه ۹دی بر تبیین مسأله و روشنگری توسط گروه های مختلف به ویژه مبلّغین تأکید داشته و دارند.
*مبلّغین در فضای نرم و تبلیغی مبارزات، دارای رسالتی خاص هستند
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه اتفاقات سال ۸۸ از جنس مبارزه نرم در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است تشریح کرد: در این فضا مقابله با هجمه دشمن نیز باید از جنس نرم تبلیغی، معرفت افزایی و روشنگری باشد از این رو مبلّغین در این زمینه دارای رسالتی خاص هستند.
وی در ادامه افزود: فضای مساجد، پایگاه های مقاومت، محافل مذهبی، دانشگاه ها، حوزه ها و ... بستر مناسبی برای عملکرد بصیرت محورانه مبلّغین محسوب می شود که باید در موضوع حماسه ۹ دی به آن اهتمام ورزند.
حجت الاسلام عباسی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم انقلابی شدن حوزه های علمیه اشاره و بیان کرد: انقلابیون و رهبران مبارز انقلاب از حوزه برخاسته اند و مبارزات انقلابیون از حوزه شکل گرفته است و خط مقدم مبارزات و اعتراضات را در رژیم سابق بر عهده داشته اند بنابراین جایگاه حوزه های علمیه در بصیرت بخشی و مبارزه انقلابی انکارناپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که حوزه طراوات و نشاط انقلابی را حفظ کرده و پیگیر مطالبات انقلاب اسلامی از مسؤولان نظام باشد و نقش خود را در تبیین معارف دینی و اندیشه ناب انقلاب اسلامی پررنگ تر ایفا کند مطمئنا داعیه جهانی شدن انقلاب اسلامی که پیامی الهی در بر دارد زودتر و عمیق تر محقق خواهد شد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه حوزه های علمیه در سعادت بشر و رسیدن او به کمال واقعی خلیفه اللهی در زمین نقش بی بدیلی ایفا می کنند گفت: حوزه می تواند با اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب و تبیین دستاوردهای نظام و معارف دینی در رساندن جامعه به جایگاه کمال به مثابه موتور محرّک عمل کند.

captcha