آموزش مهارت‌های زندگی در محافل معنوی بانوان زاهدانی
کد خبر: 3677441
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

آموزش مهارت‌های زندگی در محافل معنوی بانوان زاهدانی

گروه اجتماعی: مدیر امور بانوان شهرداری زاهدان گفت: به منظور افزایش آگاهی بانوان و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی، کارشناسان اجتماعی ما هفته‌ای دو بار در مجالس معنوی بانوان زاهدانی به آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازند.

نوشین حسابی‌مقدم، مدیر امور بانوان شهرداری زاهدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی، کارشناسان اجتماعی ما هفته‌ای دو بار در مجالس معنوی بانوان زاهدانی به آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازند.
وی ادامه داد: در این طرح، کارشناسان اجتماعی که اساتید حوزه خانواده و سبک زندگی هستند با حضور در جلسات معنوی بانوان، از جمله روضه‌خوانی‌ها و ختم صلوات، آموزش‌هایی در رابطه با چگونگی تحکیم بنیان خانواده، فرزندپروری و سبک زندگی می‌دهند.
مدیر امور بانوان شهرداری زاهدان بیان کرد: برنامه‌ریزی شده است تا هر هفته یک جلسه در مجالس بانوان اهل سنت با حضور یک کارشناس سنی‌مذهب و یک جلسه نیز ویژه بانوان اهل تشیع با حضور کارشناس شیعه برگزار شود.
وی افزود: یکی از مسائل حال حاضر کشور و از جمله استان ما مربوط به خانواده و تحکیم بنیان خانواده است و با توجه به آمار نگران کننده از هم گسیختگی‌های خانوادگی می‌طلبد همه ارگان‌ها در این مورد برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مستمری داشته باشند.
حسابی‌مقدم اظهار کرد: هر چند سنگ بنای یک خانواده، زن و مادر است و آموزش‌های اجتماعی و فرهنگی برای زنان در نظر گرفته شده، اما تا آن کفه ترازو نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند نباشد نمی‌توانیم به جامعه و اجتماعی پویا و سالم برسیم.

آموزش مهارت‌های زندگی در محافل معنوی بانوان زاهدانی

وی با ابراز تأسف و نگرانی از مشارکت کم بانوان در دوره‌های آموزشی، ادامه داد: علی‌رغم امکانات رایگان برای شهروندان بخصوص بانوان از جمله در فرهنگسرای شهرداری و همچنین آموزش‌های رایگان، اما باز هم مشارکت بانوان در دوره‌های مختلف خیلی پررنگ نیست، از این‌رو تصمیم گرفتیم آموزش‌ها را در محافل معنوی خود بانوان در محله‌ها و مناطق مختلف شهر و با حضور اساتید این حوزه ارائه دهیم.
مدیر امور بانوان شهرداری زاهدان با بیان اینکه این طرح تا پایان سال جاری تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: تاکنون جمعی از بانوان محله مجدیه، زیباشهر و کوثر زاهدان از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

آموزش مهارت‌های زندگی در محافل معنوی بانوان زاهدانی

captcha