سه سازمان بین‎المللی: فورا جنگ یمن توقف شود
کد خبر: 3677480
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

سه سازمان بین‎المللی: فورا جنگ یمن توقف شود

گروه بین‌الملل: سه سازمان بین المللی با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری کشتار مردم بی‌دفاع یمن شدند.

سه سازمان بین‎المللی خواستار توقف فوری جنگ یمن شدندبه گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، برنامه جهانی غذا به همراه سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز (نهم دیماه) با صدور بیانیه‎ای تاکید کردند: درگیری یمن یکی از بدترین بحران‌های بشری را در جهان رقم زده است.

در این بیانیه با اشاره به این که 75 درصد از ساکنان یمن نیاز مبرمی به کمک‌های انسانی دارند، آمده است: 11.3 میلیون کودک در یمن بدون کمک‎‎های بشردوستانه نمی‌توانند زنده بمانند.

 این سازمان‌های بین‌المللی با بیان این که بیش از 60 درصد از شهروندان یمنی امنیت غذایی ندارند و 16 میلیون تن از آنها از آب قابل شرب و سرویس‌های بهداشتی مناسب بی‌بهره‎اند، تاکید کردند:محدودیت‌های ایجاد شده برای واردات سوخت از سوی ائتلاف به سرکردگی عربستان موجب بالارفتن نرخ‌ها شده و دستیابی به آب قابل شرب و خدمات بهداشتی و پزشکی را مشکل کرده است.

در ادامه این بیانیه نسبت به نبود سوخت در بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های پمپ آب و شش برابر شدن نرخ آبی که توسط تانکرها منتقل می‌شود و همچنین انتشار بیماری‌های مختلف از جمله وبا، دیفتیری و اسهال هشدار داده شده است.

 گفتین است: ائتلاف به سرکردگی عربستان در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرد/.

captcha