سال 2017 پخش اذان 645 بار در مسجد ابراهیمی ممنوع شد
کد خبر: 3678677
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
وزیر اوقاف فلسطین:

سال 2017 پخش اذان 645 بار در مسجد ابراهیمی ممنوع شد

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد: مقامات اشغالگر صیهونیست در سال گذشته حداقل 645 بار به بهانه‌های مختلف پخش اذان از مسجد ابراهیمی را ممنوع کردند.

پخش اذان صدها بار در سال 2017 در مسجد ابراهیمی ممنوع شدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری MEMO؛ وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد: تنها در ماه دسامبر 53 بار پخش اذان ممنوع شد که این نقض آزادی دینی مسلمانان و نیز تجاوز به اماکن مقدس اسلامی است.

یوسف ادعیس، وزیر اوقاف فلسطین با هشدار نسبت به خطرات افزایش تجاوزات صهیونیست‌ها به اماکن دینی و فرهنگی در شهر الخلیل فلسطین گفت: این اقدامات با هدف گرفتن کنترل اماکن اسلامی انجام می‌شود.

وی افزود: هموار کردن مسیر تجاوزات غیرقانونی شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه حقوق فلسطینیان از دیگر اهداف این قبیل اقدامات است.

مسئولان صهیونیستی به بهانه اینکه صدای اذان شهرک‌نشینان یهودی را آزار می‌دهد، مرتباً پخش اذان از مساجد را ممنوع می‌کنند.

مسلمانان برای ورود به مسجد ابراهیمی و نماز خواندن در آن باید از ایست‌های بازرسی متعدد عبور کنند و به دقت مورد بررسی قرار ‌گیرند.

سختگیری‌ها علیه مسلمانان در مسجد ابراهیمی در حالی انجام می‌شود که  در سال 1994 یک شهرک‌نشین اسرائیلی وارد مسجد ابراهیمی شد و 29 مسلمان را در حین نماز به گلوله بست/.

captcha