شعر دفاع مقدس از عرصه‏‎های شعر آیینی است
کد خبر: 3678715
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
شاعر آیینی برجسته کشور:

شعر دفاع مقدس از عرصه‏‎های شعر آیینی است

گروه اجتماعی: پدر شعر آئینی کشور بر لزوم توجه بیشتر به حوزه شعر دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، محمدعلی مجاهدی دیشب 12 دی در محفل شعر شهدای روحانی استان قم از سلسله برنامه‎‏های کنگره شهدای روحانی استان قم گفت: قلمروه شعر آیینی در حوزه مناقب و ماتمی نیست.
وی افزود: در شعر ولایی دو مقوله مناقب و ماتمی مطرح است که شامل زیرمجموعه‎های شعر نبوی و فاطمی و عاشورا، بقیع، رضوی و مهدوی و.. است.
پدر شعر آئینی کشور بیان کرد: زمانی که تعریفی از شعر آیینی به دست می دهیم که هر شعری که به لحاظ محتوایی، به نحوی از متون متین روایی و منابع متقن تاریخ اسلام و قرآن کریم و سایر منابع دینی بهره مند است، باید شرایط خاصی را در این زمینه لحاظ کنیم.
وی گفت: بارها از رهنمودها یمقام معظم رهبری نهایت استفاده را بردیم و بر این باوریم که رسالت شعرای آیینی‌سرا، آن است که مظالمی که بر بشریت می رود و ستمی که بر جوامع شیعی روا داشته می شود را در اولویت برنامه های خود قراردهند و مخاطبان خود را از خطری که جامعه اسلامی را تهدید می کند آگاهی دهند.
مجاهدی اظهارکرد: وظیفه ما در این موقعیت حساس تاریخی ایستادگی در مقابل هجمه هایی است که از سوی صهیونیسم جهانی طراحی شده است و وهابیت به عنوان بازوی این اندیشه استکباری عمل می‎کند.
پدر شعر آئینی کشور بیان کرد: شعر دفاع مقدس حضور کمی در شعر آینی داشته است که باید این عرصه نیز مورد توجه واقع شود.

captcha