زرندیه در صدر بودجه‌های استان مرکزی قرار دارد
کد خبر: 3679037
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
منصوری:

زرندیه در صدر بودجه‌های استان مرکزی قرار دارد

گروه فرهنگی: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌های استانی فقط 5 درصد بودجه‌های کشوری هستند، بودجه زرندیه رتبه هشتم استان بود که با پیگیری‌های انجام شده به صدر بودجه‌های استان رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
منصوری در این دیدار با اشاره به محدود شدن بودجه‌های فرهنگی گفت: امیدوارم این قبیل دیدارها و نشست‌ها منجر به پیگیری مطالبات مردم بویژه علاقمندان به فرهنگ و هنر این دو شهرستان شود.
وی با بیان اینکه بیش از 20 درصد از جمعیت استان مرکزی در ساوه و زرندیه ساکن است، اظهار داشت: متاسفانه برخی از روستاهای زرندیه از روستاهای سیستان و بلوچستان وضع بدتری دارند.
منصوری ادامه داد: هنر ابزاری بسیار مفید و سازنده در راستای فرهنگ‌سازی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های جامعه به نسل‌های بعدی است و هنرمندان بعنوان فرهنگسازان اصلی جامعه باید برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن از هیچ گونه تلاشی دریغ نکنند.
وی با اشاره به گاز رسانی به 98 درصد روستاها، گفت: بخش خرقان منطقه سردسیری است اما نرخ گاز آن عادی محاسبه می‌شد و 10 سال بود که مردم از مسئولان می‌خواستند نرخ گاز مانند مناطق سردسیر محاسبه شود که با پیگیری‌های انجام شده، این مهم محق شد.
منصوری با بیان اینکه بودجه‌های استانی فقط 5 درصد بودجه‌های کشوری هستند، اضافه کرد: بودجه زرندیه رتبه هشتم استان بود که با پیگیری‌های انجام شده به صدر بودجه‌های استان رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه با راه‌اندازی آزادراه زرندیه به مشهد، انقلابی در راه‌های کشور ایجاد خواهد شد، افزود: همچنین بهره‌برداری از خط آهن تهران کرمانشاه که در ساوه و زرندیه نیز ایستگاه دارد، تردد به پایتخت و غرب کشور را آسان‌تر می‌کند.
نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از انتقال اورژانس هوایی کل کشور به زرندیه خبر داد و گفت: زمینی به مساحت 30 هکتار برای این اورژانس در نظر گرفته شده که 20 هکتار آن توسط استان تامین و مابقی به عهده دولت است.
وی با تاکید بر اینکه دوبانده شدن و اصلاح جاده زرندیه به ساوه در اولویت است، بیان کرد: این مهم در بودجه تحت عنوان اصلاح جاده رنگرز پرندک منظور شده است و منتظر تامین اعتبار و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هستیم. همچنین حقوق محرومان در کمیته امداد و بهزیستی 300 درصد افزایش داشته و هر سال 10 درصد نیز اضافه خواهد شد.
منصوری با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اتفاقات اخیر با اعلام عناد و دشمنی آمریکا و عربستان قابل پیش بینی بود و برخی جوانان و نوجوانان به علت مشکلات موجود به صورت صلح آمیز خواستند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند اما عده‌ای اغتشاش‌گر به قصد ایجاد اختلال، به اموال عمومی خسارت زده که اکثر آنها شناسایی شده‌اند. مردم باید هوشیار باشند و فرزندان خود را نیز آگاه کنند تا فریب دست‌های ناپاک برون مرزی را نخورند.
احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز با بیان اینکه این اداره از سال 1383 با جدا شدن زرندیه از ساوه رسماً شروع به کار کرد، گفت: متاسفانه سالن آمفی تئاتر این اداره به علت نبود بودجه شکل مخروبه به خود گرفته است که امیدواریم با کمک نماینده مردم در مجلس تکمیل شود.
جوانمرد بیان کرد: جامعه هنرمندان این شهرستان شهید هنرمند «محمد ضیایی» که اهل زاویه بود و در رشته‌های مختلف هنری فعالیت داشت را تقدیم انقلاب کرده است.
وی با اشاره به برگزاری 5 دوره جشنواره منطقه‌ای شعر و موسیقی، 10 دوره همایش استانی شعر انتظار، 3 دوره سوگواره تعزیه گفت: انجمن‌های ادبی، تجسمی، موسیقی و تعزیه در این شهرستان فعالیت‌های خوبی دارند و همچنین تنها شهرستانی هستیم که انجمن قلم در آن دایر و فعال است.

captcha