به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجتالاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر امروز جمعه 15 دیماه در خطبههای نمازجمعه قیدار با اشاره بر اهمیت زکات از منظر دین مبین اسلام، اظهار کرد: در قرآن کریم واژه زکات در 32 آیه ذکر شده و در بسیاری از روایات ائمه معصوم (ع) نیز به این واجب الهی پرداخته شده که همگی حکایت از اهمیت حیاتی زکات در برنامه اقتصادی، فرهنگی و تربیتی اسلام دارد.
حجتالاسلام موسوی تاکید کرد: آنچه قابل دقت و توجه است اینکه در 27 آیه از 32 آیه قرآن کریم که زکات در آن بیان شده، واژه «زکات» در کنار واژه «صلاة» ذکر شده که در روایات نیز این پیوستگی بین نماز و زکات دیده میشود که نشان دهنده پیوند ناگسستنی و عمیق بین این دو رکن در جامعه اسلامی است.
امام جمعه قیدار با اشاره به برخی از آیات که در آن بیان شده « فَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ»، گفت: فرمان به ادای زکات پس از فرمان به اقامه نماز از این جهت است که نمازگزاری که با برپایی نماز با خدای خود ارتباط برقرار کرده از خلق خدا غافل نمیشود و لازمه عدم غفلت از خلق، تلاش برای رفع مشکلات آنها از جمله فقر و نیازخای مادی و اقتصادی است که با پرداخت زکات و انفاقهای مالی رفع میشود.
حجتالاسلام موسوی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر، تاکید کرد: از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران ماهیت استکبارستیزی دارد از همان ابتدا به روشهای گوناگون از سوی دشمنان ایران و اسلام مورد تهدید قرار گرفته که بیشک دشمن امروز در پی فروپاشی نظام از درون است.
وی افزود: ناآرامیهای اخیر در کشور که از تجمعات اعتراضی به گرانی و بیکاری آغاز شد و متاسفانه با فرصتطلبی و موجسواری ضدانقلاب و بیگانه به آشوب و خرابکاری تبدیل شد، البته معترضان اولیه بلافاصله خود را از این سودجویان فرصتطلب جدا کردند.
امام جمعه قیدار تصریح کرد: آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی، آسیب رساندن به اماکن عمومی به ویژه ایستگاههای اتوبوس، آتش زدن مساجد و حسینیهها و حوزههای علمیه، فحاشی و هتاکی و شعارهای ساختارشکنانه چگونه میتواند مطالبه اقتصادی و معیشتی باشد در حالی که بسیاری از این فراخوانها از خارج از کشور مدیریت میشود.
حجتالاسلام موسوی تاکید کرد: مردم ایران همواره در صحنه هستند و مهمترین مساله نیز این است که تمامی جناحها و جریانات سیاسی باید منافع مردم و امنیت ملی را مد نظر قرار داده و در این وضعیت به فکر انتقامگیری سیاسی نبوده و آب به آسیاب دشمن نریزند.