تشکیل هسته اجرایی، خون تازه‌ای در رگ‌های شورای قرآن ماهشهر جاری ساخت
کد خبر: 3680157
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

تشکیل هسته اجرایی، خون تازه‌ای در رگ‌های شورای قرآن ماهشهر جاری ساخت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن ماهشهر با اشاره به تشکیل هسته اجرایی این شورا به ریاست امام جمعه گفت: از پنج شش ماه گذشته با شکل‌گیری این هسته اجرایی، خون تازه‌ای در رگ‌های این شورای قرآنی جاری شده است.

محمود قنواتی، مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن ماهشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به تشکیل هسته اجرایی این شورا به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین غبیشاوی امام جمعه شهرستان گفت: از پنج شش ماه گذشته با شکل‌گیری این هسته اجرایی که متشکل از امام جمعه و 5 نفر از اعضای شورا است، خون تازه‌ای در رگ‌های این شورای قرآنی جاری شده است.

وی با بیان اینکه جلسات این شورا ماهی یک یا دو بار در دفتر امام جمعه برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اجرا شده در این مدت سرکشی از جلسات قرآن مساجد در سطح ماهشهر است. تاکنون از جلسات قرآن مسجد 14 معصوم و حسینیه ثارالله(ع) و تعدادی دیگر از مساجد بازدید شده است و بازدید این هفته از جلسه قرآن مسجد امیرالمؤمنین(ع) است.

مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن ماهشهر گفت: اعضای جلسات قرآنی از این دیدارها که با حضور امام جمعه انجام می‌شود استقبال خوبی کرده‌اند و امام جمعه انصافاً پشتیبان بچه‌های قرآنی در شهر است.

قنواتی گفت: در این دیدارها، به جلسات اعلام می‌کنیم نیازهای خود را به هسته اجرایی شورا اعلام کنند و سعی می‌کنیم در حد توان این نیازها را برآورده کنیم. علاوه بر تجهیزات، مربی قرآن نیز از نیازهای اعلام شده برخی مساجد است. در همین راستا دوره فشرده تربیت مدرس قرآن کریم زیر نظر این شورا در شهرستان برگزار شده است.

این فعال قرآنی ادامه داد: این دوره ویژه آقایان بوده و استاد رحمانیان مدرس آن است. در این جلسات روش تدریس روخوانی و روانخوانی قرآن کریم آموزش داده می‌شود و جلسه سوم آن جمعه 22 دی ماه پس از نماز مغرب و عشاء در دفتر امام جمعه برگزار می‌شود.

به گفته وی، برگزاری کرسی تلاوت قرآن از برنامه‌های مستمر شهرستان است که پایگاه آن مسجد عریان است؛ اما این کرسی تلاوت به دعوت علاقه‌مندان به صورت سیار در مساجد مختلف شهرستان برگزار می‌شود. در پایان هر یک از این برنامه‌های قرآنی، از نمازگزاران دعوت می‌شود قرائت حمد و سوره خود را به مسابقه بگذارند.

مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن ماهشهر ادامه داد: آموزش صوت و لحن، اذان و همچنین ابتهال از برنامه‌های دیگری است که جمعه‌ها در مصلای شهرستان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

قنواتی در ادامه با بیان اینکه از دیگر هسته‌های زیرمجموعه‌ شورای هماهنگی جلسات قرآن هسته‌ «پژوهش قرآنی»، «نهج‌البلاغه» و «تفسیر» است، گفت: در تلاش هستیم مانند کرسی تلاوت هفتگی که پایگاهی ویژه خود در شهرستان دارد، پایگاهی را برای هر یک از این موضوعات تعیین کنیم و مساجدی را پایگاه تفسیر، یا نهج‌البلاغه و پژوهش قرآنی قرار دهیم.

captcha