نمایشگاه «سه سفر به دنیای شیعه» در بامبرگ
کد خبر: 3680251
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
21 دی ماه برگزار می‌شود؛

نمایشگاه «سه سفر به دنیای شیعه» در بامبرگ

گروه بین‌الملل: نمایشگاه «مکاشفه؛ سه سفر به دنیای درونی شیعه» 21 دی‌ماه در موزه هنرهای اسلامی دانشگاه بامبرگ آلمان برگزار می‌شود.

نمایشگاه «سه سفر به دنیای شیعه» در دانشگاه بامبرگبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین؛ مجموعه عکس‌های مذهبی «هانس گئورگ برگر»( Hans Georg Berger) از اماکن شیعی در شهرهای اصفهان، قم و مشهد به همراه آثاری از نخستین عکاسان ایرانی در نمایشگاهی با عنوان «مکاشفه؛ سه سفر به دنیای درونی شیعه از 21 دی‌ماه(11 ژانویه 2018) در موزه هنرهای اسلامی دانشگاه بامبرگ( Bamberg) به نمایش عموم گذاشته می‌شود. این نمایشگاه تا 25 فروردین سال آینده(14 آوریل 2018) ادامه دارد.

از سال 2008 مجموعه موزه هنرهای اسلامی بامبرگ با عنوان «موزه دانشگاه» زیر نظر دانشگاه بامبرگ فعالیت می‌کند. این مجموعه برای آموزش دانشجویان رشته‌های تاریخ هنر و باستان‌شناسی دانشگاه بامبرگ استفاده می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای بحث‌های کیفی و تحقیقات خود از آن استفاده کنند.

همچنین دانشجویان دکتری و دانش‌پژوهان سراسر جهان می‌توانند برای مطالعات خود درباره تاریخ هنر و فرهنگ در جهان اسلام از اطلاعات موجود در این مجموعه بهره گیرند.

به گزارش سایت این موزه، در نمایشگاهی که با عنوان «مکاشفه؛ سه سفر به دنیای درونی اسلام شیعه» در این موزه برگزار می‌شود، تصاویر هانس گئورگ برگر از اماکن شیعی به همراه مستنداتی که تاکنون منتشر نشده است و آثار عکاسان شاه از تاریخ 1781 تا 1906 که از آرشیو کاخ گلستان به دست آمده، به نمایش گذاشته خواهد شد.

این تصاویر پیش از این در کتابی با عنوان مکاشفه و تماشا منتشر شده بود. در این کتاب عکس‌های سفر ناصرالدین شاه به عتبات متعلق به 150 سال قبل، عکاس‌های ویژه مظفرالدین شاه مربوط به 110 سال قبل و همچنین سفرهای عکاس مشهور و معاصر آلمانی هانس گئورگ برگر به حوزه‌های علمیه شیعه در شهرهای مختلف آلمان به چاپ رسیده است/.

نمایشگاه «سه سفر به دنیای شیعه» در دانشگاه بامبرگ

captcha