برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن لبنان
کد خبر: 3680407
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن لبنان

گروه بین‌الملل: دومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن موسوم به «جایزه عزم طرابلس» در لبنان برگزار می‌شود.

برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در لبنانبه گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری lebanon24.com؛ دومین دوره اين مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن به همت دارالفتوای لبنان با همكاري انجمن اجتماعی «عزم و سعادت» برگزار می‌شود.

زمان دقیق برگزاری دومین دوره این مسابقات هنوز اعلام نشده، اما با توجه به این که نخستین دوره این مسابقات 30 اسفند 95 تا 4 فروردین 96 برگزار شد، به نطر می‌رسد دومین دوره این رقابت‌ها نیز در اواخر سال جاری برگزار شود.

این مسابقات با حضور قاریان و پژوهشگرانی از کشورهای اسلامی در سه بخش حفظ کامل قرآن همراه با حسن ادا و رعایت احکام تجوید، تجلیل از شخصیت‌ میانه‌رو اسلامی فعال در زمینه خدمت به اسلام و مسلمانان و صاحب برترین پژوهش علمی با موضوع «صلح در قرآن کریم» با محوریت «صلح اقتصادی در قرآن کریم» برگزار خواهد شد.

قرار است، مرحله مقدماتی این مسابقات در سطح شهرهای لبنان از روز پنجشنبه (21 دی ماه) آغاز شد که نخستین فعالیت این رقابت‌ها روز پنجشنبه در بیروت خواهد بود. این مسابقات در روزهای 24 دی ماه، اول و 15 بهمن در دیگر مناطق لبنان از جمله استان‌های هرمل، بعلبک، بقاع، عکار، الشمال و...نیز برگزار می‌شود.

خدمت به کتاب خدا، تشویق جوانان امت اسلام به گرایش به قرآن وحفظ، تلاوت و تدبر در آن، ایجاد روح رقابت در میان حافظان مبتدی و تکریم حافظان برتر از جمله اهداف این مسابقه عنوان شده است.

یادآور می‌شود،  نخستین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن موسوم به «جایزه عزم طرابلس» لبنان، ۳۰ اسفندماه 95 تا 4 فروردین 96  با مشارکت ۳۲ متسابق از کشورهای مختلف جهان برگزار شد/.

captcha