ضرورت تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در مساجد
کد خبر: 3680560
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

ضرورت تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در مساجد

گروه معارف: مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی، بر ضرورت تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در کنار سایر برنامه های فرهنگی مساجد در ایام دهه فجر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ هاشم شیرازیان، مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در خراسان شمالی، در نشست کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در محل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی برگزار شد، پرداختن به موضوع مسجد را بسیار مهم دانست و گفت: مسجد، پایگاه انقلاب اسلامی بوده بنابراین کار برای آن بسیار مهم و ارزشمند است و می‌تواند موجب تقویت بنیان‌های انقلاب اسلامی شود.

وی با تبیین وظایف کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و تأکید بر برگزاری باشکوه ‌تر جشن‌های این دهه، گفت: کمیته مساجد باید برنامه‌های خود را در زمینه ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی بر بهره مندی از ظرفیت بالای مساجد در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: بصیرت افزایی، تداوم انقلاب و تمدن سازی اسلامی از جمله مباحثی است که باید در برنامه ریزی ها مدنظر قرار بگیرد.

مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تجریه موفق سال های گذشته در اجرای برنامه «١٠ شب، ١٠ مسجد» بیان کرد: باید تلاش کنیم این برنامه امسال هم در مرکز استان و سایر شهرستان ها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه و حضور مدیران و مسئولان دستگاه ها می تواند مشکلات مناطق محروم را تا حد زیادی رفع کند، خواستار برنامه ریزی و مشارکت همه دستگاه ها و حضور در تمام برنامه های ١٠ شب ١٠ مسجد شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی ادامه داد: امسال علاوه بر برپایی نمایشگاه عکس انقلاب و حضور کاروان های سلامت در مساجد باید بیشتر در حوزه محتوایی و اندیشه های امام و رهبری در راستای بصیرت افزایی کار کنیم.

وی شعار امسال کمیته مساجد را «مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی» نام برد و با اشاره به اجرای برنامه هایی همچون مسابقات کتابخوانی و احکام در فضای مجازی که در مرکز پیگیری می شود، از مسئولان حاضر در جلسه خواست این برنامه ها در سطح استان نیز اجرایی شود.

شیرازیان همچنین با اشاره به اعتبارات هزار میلیارد تومانی سهم استان در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی، عنوان کرد: ایام دهه فجر بهترین فرصت است تا فعالان اقتصادی مساجد را در ارایه طرح های اشتغالزایی برای جذب این اعتبارات رهنمون کنیم.

captcha