دهه فجر؛ فرصتی برای تأکید بر میزبانی استان مرکزی از مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3680687
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
حسینخانی:

دهه فجر؛ فرصتی برای تأکید بر میزبانی استان مرکزی از مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به میزبانی استان مرکزی از مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف در سال 97 گفت: باید اهمیت این مسابقات و میزبانی استان در دهه فجر بر همگان گوشزد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 19دی ماه در نشست کمیته قرآن ستاد برگزاری دهه فجر استان مرکزی که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: تقارن ایام دهه فجر با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) فرصتی مغتنم برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی قرآنی است.
وی اظهار کرد: سال 97 استان مرکزی میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآنی اوقاف است، باید زمان و اهمیت برگزاری مسابقات و میزبانی استان در دهه فجر بر همگان گوشزد شود، محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت دهه فجر بهترین فرصت برای اطلاع رسانی این رویداد بزرگ قرآنی است.
حجت‌الاسلام حسینخانی ادامه داد: 36محفل قرآنی در استان از جمله برنامه‌های اوقاف برای دهه فجر است، اجرای چند محفل قرآنی قوی با حضور قاریان برجسته کشور و تأکید بر حضور حداکثری مردم در این محافل دنبال می‌شود طبق فرمایش رهبری نباید از کرسی‌های تلاوت غافل شد باید از هر فرصتی برای برپایی کرسی تلاوت با حضور اساتید استانی و شهرستانی استفاده کرد.
رئیس اداره قرآن اداره‌کل اوقاف استان گفت: برای برگزاری محافل مهم قرآنی باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده شود. خوشبختانه ظرفیت‌های مکانی همچون بیت امام در خمین، امامزاده 72تن ساروق در استان وجود دارد که می‌توان از این اماکن به عنوان قطب برنامه‌های قرآنی قوی استفاده شود.
به گزارش ایکنا؛ عباس رمضانی کارشناس اداره قرآن و عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی نیز گفت: در ایام الله فجر محافل قرآنی «مطلع الفجر» در استان برگزار خواهد شد، برخی از محافل قرآنی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در هفته قرآن و عترت دانش‌آموزی برگزار شد تعدادی نیز در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد. مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی نیز در این دهه آغاز به کار می‌کند.

captcha