توقع از بخش دولتی در حوزه اشتغال‌زایی کارساز نیست
کد خبر: 3680953
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
استاندار خراسان رضوی:

توقع از بخش دولتی در حوزه اشتغال‌زایی کارساز نیست

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: تنها توقع از بخش دولتی برای رفع بیکاری، اشتغال آفرینی و افزایش سرمایه‌گذاری کارساز و حلّال نیست و همه آحاد مردم باید برای توسعه مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری که با حضور مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه تولید و سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی امروز، 20 دی‌ماه در استانداری استان برگزار شد، ضرورت تشکیل نشست‌های هماهنگی فراتر از سطوح مدیریتی را از دلایل برگزاری این جلسه دانست و بر ادامه برپایی این جلسات تاکید کرد.
وی اضافه کرد: ضرورت برگزاری این نشست ها برای تبادل آن چه که در منظر و نگاه کارشناسان هر حوزه وجود دارد، است، همان‌گونه که حضرت علی(ع)‌ در ضمن روایتی با این مضمون می فرمایند: خدا رحمت کند کسی را که بداند کجا بوده، کجا هست و کجا دارد می‌رود.
رشیدیان در همین زمینه افزود: این سیر مهمی برای انسان در مسیر زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی است و باید این شناخت وجود داشته باشد که رسیدن به این شناخت و حرکت هدفمند برای رشد و توسعه، نیازمند هماهنگی به عنوان شرط مهم بین دستگاه‌هایی است.
وی در ادامه ضمن تشکر از صحبت های شفاف و هدایتگر روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم، گفت: همچنین جای تقدیر از مردم خراسان رضوی و به ویژه مردم مشهد دارد، همان‌گونه که رهبری معظم نیز به حضور مردم در دفاع از انقلاب، اسلام و پاسخ دادن به بدخواهان و دسیسه چینی خارج نشینان اشاره کردند.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود مطالباتی از جمله توجه به دغدغه مردم، بیکاری و محرومیت‌ها اشاره و بر ضرورت همکاری، وحدت و هم‌افزایی همه قوا و بخش‌ها تاکید کردند.
وی عنوان کرد: ایشان همچنین به این مطلب اشاره کردند که صرفا توقع از بخش دولتی کارساز و حلّال نیست و برای توسعه باید همه قوا و جریانات سیاسی، خصوصی و آحاد مردم حضور یابند.
نماینده دولت در خراسان رضوی گفت: نکاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود اشاره کردند یک دستورالعمل و منشور است که برای درک شرایط، موقعیت و نیازهای واقعی مردم باید هماهنگ و وظایف به دور از اختلافات انجام شود.
وی همچنین ابراز کرد: در شرایط امروز اقتصادی، بحث سهامی خاص عمرش پایان یافته و سهامی عام نیز باید در همه عرصه ها رشد بیشتری پیدا کند و مشارکت و حضور مردم افزایش یابد تا آسیب ها به مرور رفع شود.

رشیدیان این جلسه را از آن جهت که کارشناسان دستگاه‌های مختلف بخش خصوصی و دولتی از منظر نگاه خود مطالبی را بیان کردند، خوب دانست و گفت: در ادامه برگزاری این جلسات باید سرمایه مورد نیاز توسعه را فراهم کنیم و خدمات زیربنایی برای تولیدکنندگان محقق شود.
وی اضافه کرد: از طرفی اسناد بالادستی جامع و کاملی از جمله سند چشم انداز 20 ساله ملی، سند برنامه ششم توسعه، سندهای استانی و ... را داریم لذا از نظر اسناد مشکلی برای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری وجود ندارد و باید ببینیم مشکل از کجاست که به هدف گذاری‌ها نمی‌رسیم.
استاندار خراسان رضوی افزود: به نظر می رسد که باید بیشتر بحث هماهنگی، همکاری و بیان دیدگاه‌های مشترک را برای در نظر گرفتن اولویت‌ها و داشتن همراهی با هم برای رسیدن به هدف داشته باشیم.
وی اضافه کرد: این جلسه زمینه‌ای برای انتقال نظرات، بیان دیدگاه‌ها، توجه به اولویت‌ها و اقدام دستگاه‌های مختلف است، اینکه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تنها تامین‌کننده منابع مالی نباشند و سرمایه‌گذاری بیشتری را برای استان جذب کنیم تا به یک نگاه مشترک برای توسعه و رشد بهتر مردم در استان برسیم.

captcha