انتخاب تفرش به عنوان پایلوت طرح رواق قرآنی کودک
کد خبر: 3680994
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
حسینی خبر داد:

انتخاب تفرش به عنوان پایلوت طرح رواق قرآنی کودک

گروه فعالیت‌های قرآنی: رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن و عترت مجلس از اجرای طرح رواق کودک با هدف تربیت قرآنی کودکان در کنار مصلی‌ها خبر داد و گفت: تفرش به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده است.

محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از اجرای طرح رواق کودک در تفرش خبر داد و گفت: گروه پژوهشی تحت نظر مؤسسات قرآنی و حوزه علمیه قم چندین سال در زمینه احداث رواق کودک در جوار مصلی‌ها و مساجد تحقیق و بسته کامل آموزشی خود را در این زمینه تهیه کردند.
وی تصریح کرد: گروه پژوهشی قم با هدف اشاعه تفکرات دینی ویژه کودکان اشعاری را تهیه کردند تا هم در رواق‌های مجاور با مصلای‌های نماز جمعه و هم در مهد کودک‌ها قابل استفاده باشد. با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و ائمه جمعه استان، تفرش به عنوان شهر پایلوت اجرای طرح رواق کودک در کنار مصلای این شهرستان پیشقدم شد.
حسینی اضافه کرد: به گفته حجت‌الاسلام خدامی، امام جمعه تفرش برای راه‌اندازی رواق کودک در کنار مصلای نماز جمعه مبلغ 200 تا 300 میلیون تومان اعتبار لازم است که این مبلغ از طریق خیرین و دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شود. نمایندگان مجلس نیز وظیفه دارند از لحاظ مادی و معنوی این طرح را حمایت کنند تا تاثیرگذاری خوبی در جذب خانواده‌ها برای حضور در مساجد و مصلی نماز جمعه داشته باشد.
رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن و عترت مجلس در پایان گفت: در این طرح نونهالان با مباحث قرآنی تربیت می‌شود امیدواریم رواق کودک در شهرستان تفرش تا پایان سال آغاز به کار کند.

captcha