برگزاری 105 عنوان آموزشی برای امدادگران کمیته امداد
کد خبر: 3681028
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
عابدینی:

برگزاری 105 عنوان آموزشی برای امدادگران کمیته امداد

گروه اجتماعی: مدیر آموزش کمیته امداد کشور گفت: طی سال جاری تاکنون ۱۰۵ عنوان آموزشی در قالب یک هزار ۲۵۶ ساعت آموزش در کمیته امداد کشور برگزارشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، عابدینی، مدیر آموزش کمیته امداد کشور در دومین جلسه آموزشی تخصصی مدیران استان که امروز،20 دی ماه در سالن آیت الله اراکی برگزار شد با بیان اینکه آموزش‌های کمیته امداد در دو مرحله انجام‌ شده است، گفت: در مرحله اول، این دوره آموزشی به‌ صورت منطقه‌ای در ۱۶ ساعت با حضور مدرسین، اعضای هیئت‌ امنا، معاونین امداد و نماینده ولی‌فقیه سپاه در استان‌ها برای یک هزار و ۱۰۰ نفر از مدیران امداد و در پنج استان کرمانشاه، مرکزی، کردستان، فارس، خراسان جنوبی و البرز برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را تبیین سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های کمیته امداد عنوان و در ادامه گفت: الزامات بودجه، اسناد راهبردی امداد، اصول و فنون مذاکره، ارتقای سلامت اداری ازجمله این مواردی است که در این دوره آموزش داده‌ شده است.همچنین در مرحله دوم محتوای آموزشی در خصوص برقراری ارتباط است که این دوره شامل ۲۲ ساعت آموزش به ‌صورت ۱۶ ساعت حضوری و ۶ ساعت مجازی و با عناوین ضوابط و الزامات حراستی، کنترل و نظارت، برقراری ارتباطات مؤثر و مبانی نظری وامداد است.
عابدینی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی را بر اساس رویکرد جدید کمیته امداد و بر اساس احصای نیازهای واقعی کمیته امداد است، شناسایی مشاغل کلیدی، تعیین وظایف و شایستگی، احصای نیازهای واقعی از طریق ایجاد کانون ارزیابی و توسعه، ارتقای سطح دانش از طریق روش‌های اثرگذار و اثربخشی از مبناهای دوره‌های آموزشی در کمیته امداد است.
مدیر آموزش کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی کمیته امداد بر اساس ارزیابی کانون آموزش و توسعه در حوزه‌های مختلف کمیته امداد انجام می‌شود، گفت: این کانون برای اولین بار در کمیته امداد تشکیل ‌شده و به‌ صورت پایلوت در چند استان انجام ‌شده است. عابدینی در پایان گفت: مسئولان ارزیابی با هماهنگی حوزه‌های تخصصی و بر مبنای مدرک تحصیلی، تخصص و تجربه از بین خود همکاران شناسایی‌ شده‌اند و در پایان دوره‌های آموزشی بر اساس ارزیابی‌های انجام‌ شده از نفرات برگزیده تقدیر خواهد شد.

captcha