نشانه‌های داشتن فرزند صالح از نگاه امام سجاد(ع)
کد خبر: 3681242
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

نشانه‌های داشتن فرزند صالح از نگاه امام سجاد(ع)

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه یکی از عنایت خداوند متعال به انسان‌ها داشتن فرزند صالح است، گفت: امام سجاد(ع) در دعای 25 صحیفه سجادیه به نشانه‌های فرزند صالح چندین اشاره دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت الاسلام علی محمدی، خطیب جمعه موقت کاشمر در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه یکی از عنایت خداوند متعال به انسان‌ها داشتن فرزند صالح است، افزود: فرزند صالح زمینه افتخار، سرافرازی و سربلندی انسان را در جامعه فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه از فرزند صالح در روایات به عنوان گلی از گل‌های بهشتی نام برده شده است، یکی از راه‌های مهم جاودان ماندن نام هر فرد را داشتن فرزند صالح دانست و اظهار کرد: از ویژگی‌های افراد صالح خدا داشتن فرزند صالح است.
خطیب جمعه موقت کاشمر با اعلام اینکه اگر به دعاهای پیامبران الهی توجه کنیم در رأس این دعاها داشتن فرزند صالح است، به سخنی از امام صادق(ع) در خصوص یکی از راه‌های به دست آوردن فرزند صالح اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند برای داشتن فرزند صالح باید همسر صالحی داشت.
وی همچنین با اعلام اینکه نباید تصور کرد که تعلیم و تربیت فقط برعهده آموزش و پرورش و یا فقط دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها خود را از زیر بار مسئولیت تربیت فرزندان جدا می‌کنند.
خطیب جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه در رأس تربیت فرزندان والدین هستند، بیان کرد: این والدین هستند که باید زمینه تربیت فرزند صالح را به وجود آورند.
وی با تأکید بر تهیه غذای حلال برای فرزندان افزود: غذای حلال نقش بسیاری در گرایش فرزندان به ارزش‌ها و دستورات خداوند متعال دارد.
محمدی با اشاره به اینکه در 4 آیه قرآن خداوند متعال می‌فرمایند؛ برای داشتن فرزند صالح باید غذای حلال و پاکیزه فراهم کرد که این تأثیر بسیاری در تربیت فرزندان دارد، در خصوص سخن امام سجاد(ع) در دعای 25 صحیفه سجادیه که به نشانه‌های فرزند صالح اشاره دارند، گفت: ایشان نمازگزار بودن، پیش قدم بودن در کارهای خیر، شنودی حق و همچنین محب اهل‌بیت(ع) و رهبران دینی بودن و ... را از جمله نشانه های فرزندان صالح می‌دانند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه‌های به وجود آمده و اهداف شوم استکبار جهانی در خصوص مبارزه با انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: داشتن اتحاد و انسجام ملی به عنوان یک ضرورت قابل انکار با محوریت امام راحل و رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد.
خطیب جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه بعد از رهبری امام راحل در اوایل انقلاب اتحاد و یکپارچگی مردم بود که طومار طاغوت زمان را در هم پیچید و 26 دیماه طاغوت از کشور فراری شد، افزود: با اینکه ایران برای آمریکا یک پایگاه نظامی محسوب می‌شد و ارتش به عنوان ژاندارم منطقه در اختیار مستشاران آمریکایی قرار داشت اما امت اسلام با اتحاد و یکپارچگی طومار خاندان پهلوی را در هم پیچیدند.
وی با اعلام اینکه به همراه شاه، آمریکا و تمامی ایادی او نیز از این منطقه بیرون رانده شدند، به 27 دیماه سالروز شهادت نواب صفوی که یکی از فداکارترین اسوه‌های صبر و استقامت و بردباری در انقلاب اسلامی بود اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که اولین جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در من به وجود آمد.
محمدی همچنین به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مطلبی که ایشان در جمع مردم قم مطرح کردند مربوط به تشکری بود که رهبر معظم انقلاب از مردم ایران داشتند و فرمودند هزار مرتبه از مردم شریف ایران تشکر می‌کنم.
وی اظهار کرد: این مطلب بسیار مهمی است که رهبر یک کشور از مردم خود چنین تشکر می‌کند و ما نیز از رهبر معظم خود تشکر می‌کنیم و همچنان شعار می‌دهیم ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده.
خطیب جمعه موقت کاشمر با اشاره به اینکه بعد از فتنه‌ای که با عنوان فتنه 96 به دست مزدوران آمریکایی در این کشور به وقوع پیوست و به مقدسات، اسلام و قرآن و نظام و پرچم مقدس توهین شد مردم به صحنه آمده و جواب دشمنان را به خوبی دادند، گفت: حضور مردم در روزهای مختلف مشت محکمی بر دهان آمریکا بود.
وی با بیان اینکه بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب فتنه سال 96 متشکل از سه ضلع بود که رأس آن در آمریکا، انگلیس و زیر نظر صهیونیست‌ها بود، بیان کرد: مردم با حضورشان راه خود را از فتنه گران و آشوب گران جدا کردند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات باید با اتکا به درون کشور رفع شود نه نگاه به آمریکا و سایر کشورها، افزود: مسئولان با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی و عملی کردن دیدگاه‌های رهبری معظم انقلاب می‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند.

captcha