تک محوری و اختلافات قومی و سیاسی موانع رشد چهارمحال و بختیاری است
کد خبر: 3681285
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
حجت الاسلام نکونام:

تک محوری و اختلافات قومی و سیاسی موانع رشد چهارمحال و بختیاری است

گروه سیاسی: خطیب جمعه شهرکرد تک‌محوری‌ها، تک‌روی‌ها، حرکت‌های تک محورانه و اختلافات قومیتی یا سیاسی و سلیقه‌ای را موانع رشد استان دانست و تصریح کرد: این‌ها همه باید یکی شوند؛ بنابراین یکی بشویم و حرف‌هایمان را یکی بکنیم و در یک مسیر حرکت کنیم تا انشالله شاهد رشد و ارتقا همه جانبه استان بیش از پیش باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 22 دی ماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش هم اندیشی راه‌های توسعه استان، گفت: انصافاً جلسه خوبی بود و جمع خوبی حضور داشتند و حرف‌ها و صحبت‌های مختلفی مطرح شد و برنامه‌هایی ارائه و توسط مردم و حضار نقد شدند که این‌ها خیلی خوب و لازم است.
وی افزود: استان را وقتی می‌توانیم به جایگاه خودش برسانیم که همه با هم بنشینیم و با یک نگاه واحد، همه به یک برنامه واحد و منظم و مدون برسیم.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برنامه تدوین شده توسعه استان را نمی‌خواهم قضاوت کنم زیرا اینجا جای قضاوت نیست، اظهار کرد: اصل برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی لازمه برای حرکت‌هایی توسعه استان است.
امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: این حرکت‌ها لازمه توسعه استان است که همه آن‌ها که می‌خواهند در استان نقش‌آفرین باشند اعم از سرمایه‌گذاران، مدیران و اهل فکر، دانشگاه‌ها و مجریان دور هم بنشینند و نگاهشان را یکی کرده، با هم همدل و همراه حرکت کرده، همدیگر را کمک کرده و هم‌افزایی کنند و همدیگر را یاری دهند و از اختلافات دست‌بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان تک‌محوری‌ها، تک‌روی‌ها، حرکت‌های تک محورانه و اختلافات قومیتی یا سیاسی و سلیقه‌ای را موانع رشد استان دانست و تصریح کرد: این‌ها همه باید یکی شوند؛ بنابراین یکی بشویم و حرف‌هایمان را یکی بکنیم و در یک مسیر حرکت کنیم تا انشالله شاهد رشد و ارتقا همه جانبه استان بیش از پیش باشیم.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به فرمایشات ۱۹ دی رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم، تصریح کرد: بحمدالله این فرمایشات بسیار جامع و کامل بود و مطالب مهمی که راجع به فتنه ۹۶ از زبان رهبر شنیدید که ایشان جامع و کامل بیان کردند و نکات زیادی را دربر داشت که از نظر من تشکر ایشان از مردم خیلی مهم است.
خطیب جمعه شهرکرد عنوان کرد: خدای تبارک و تعالی به مؤمنین در مقاطع مختلف نمره و پاداش می‌دهد، یکی از جاهایی که خدا به مؤمنین پاداش می‌دهد وقتی است که رهبرشان از آن‌ها راضی باشد، این بسیار مهم است، امتی که امامش، امام دینی و امام عدلش و امام ملکوتی‌اش از آن‌ها راضی باشد، آن امت مرضی رضای خداوند است و این را یک نمره مثبت باید تلقی کرد.
حجت الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه رهبر فرزانه انقلاب در این عرصه تعبیری به کار بردند که هیچ‌گاه به کار نبرده بودند، ادامه داد: ایشان فرمودند: «من از مردم تشکر می‌کنم، هزار بار تشکر می‌کنم.» این خیلی مهم است؛ یعنی از عمق جانشان و عمق وجدشان به این بصیرت و حضور گرم مردم آفرین گفتند و تشکر کردند و این قطعاً نمره پروردگار را درپی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: صرفاً به اینکه رهبری از مردم تشکر کرده‌اند نگاه نکنیم بلکه به خودمان ببالیم و خدا را شکر کنیم که به گونه ای حرکت کردیم که نائب اماممان(عج) از ما این‌گونه راضی است و این را باید ادامه دهیم و مدام و مستمر نگاه به تدابیر رهبری باشد.
حجت الاسلام نکونام اظهار کرد: ولایت مداری یعنی همین که بین امام و امت یک ارتباط عمیق باشد و امت بفهمد که امام از او چه می‌خواهد و امام هم به آنچه امت انجام می‌دهد راضی باشد که این درک متقابل از یکدیگر نعمت بزرگی و رمز بقای یک حرکت جاودانه است که ان‌شاءالله این ادامه پیدا کند و همچنان ما نمره الهی و رضا و خشنودی پروردگار را در این رابطه دریافت کنیم.

captcha