جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه برگزار شد
کد خبر: 3681625
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه برگزار شد

گروه فرهنگی: جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه با دستور جلسه رعایت حقوق شهروندی برگزار و مصوباتی به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه با دستور جلسه رعایت حقوق شهروندی برگزار و مصوباتی به همراه داشت. حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در پنجاه و هفتمین جلسه این شورا که امروز، 23 دی‌ماه، در محل دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: رعایت حقوق شهروندی موجبات رضایت عموم مردم را فراهم خواهد آورد.
وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر و نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی ادامه داد: اصل و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دو پایه استوار است؛ اول اسلام و دوم جمهوریت، که اصل جمهوری اسلامی هم در ابتدا با انتخاب خود مردم بوده است.
حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: اگر به خواسته‌ها و نیازهای مردم توجه شود قطعاً اتفاقاتی نظیر حوادث اخیر رخ نخواهد داد. ادارات و نهادها می‌بایست پاسخگوی مردم بوده و حتی اگر نمی‌توانند به جهت موانع قانونی خواسته مردم را تامین نمایند می‌بایست با اخلاق و رفتار خوب رضایت عمومی را بدست آورند.
به گزارش ایکنا؛ احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز در ابتدای این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه، آموزش و فرهنگسازی را یکی از مهمترین راهکارهای رعایت حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: فرهنگ رعایت حقوق شهروندی می‌بایست در جامعه نهادینه شود واین میسر نیست مگر با انجام دقیق و درست وظایف محوله به ادارات و نهادهای مختلف.
یادآور می‌شد در ادامه این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و موارد ذیل به تصویب حاضرین در جلسه رسید.
مقرر شد منشور حقوق شهروندی تهیه و در بین ادارات و نهادها توزیع شود.آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها همچون گذشته نسبت به آموزش و فرهنگسازی رعایت حقوق شهروندی در بین دانش آموزان و دانشجویان اقدام کنند.فرمانداری به اعضاء شورای اداری شهرستان تاکید کند تا نسبت به نصب منشور اخلاقی کارکنان در محل اداره اقدام نمایند. پیشنهاد شد موضوع رعایت حقوق شهروندی دستور کار شورای اداری شهرستان قرار گیرد.

captcha