جشنواره ملی قرآن در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می شود
کد خبر: 3681747
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

جشنواره ملی قرآن در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می شود

گروه فعالیت های قرآنی: مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مرحله دانشگاهی جشنواره ملی قرآن در بهمن ماه و هفته اول اسفند در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می شود.

نقی دشتی، مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به جایگاه والای قرآن و عترت در جامعه اسلامی و لزوم توجه به گسترش روز افزون این مهم خصوصاْ در جامعه دانشگاهی، گفت: «رسول خدا صل الله علیه واله وسلم» فرمودند: این قرآن نور روشن، ریسمان محکم فضیلت بزرگ ومرتبه بلند ی است و مایه شفا و سعادت است.
وی ادامه داد: هرکس از قرآن روشنایی طلب نماید خداوند او را منوّر فرماید و اگر آموزش را به آن وا گذارد خداوند او را حفظ کند و هر کس به قرآن توسل جوید خداوند نجاتش بخشد.
دشتی با اشاره به اینکه دبیرخانه سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در معاونت فرهنگی وزارت علوم فعال شده است، گفت: ۲۷ دی حکم جشنواره سی و سوم از طرف رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به وزیر علوم داده می‌شود.
وی در پایان گفت: مرحله دانشگاهی جشنواره در بهمن ماه و هفته اول اسفند در همه دانشگاه ها برگزارمی شود. مرحله منطقه ای نیز اواسط اردیبهشت ماه در ۵ منطقه کشوری برگزار خواهد شد، بنابراین مرحله سراسری پایان شهریور ماه و مرحله ملی نیز اواخر آبان ۹۷ و همزمان با هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها برگزار می شود.

captcha