فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مصلاهای نماز جمعه تقویت می شود
کد خبر: 3681858
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مصلاهای نماز جمعه تقویت می شود

گروه معارف: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی گفت: فعالیت کانون های مصلاهای نماز جمعه شهرستان ها هم تقویت می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، هاشم شیرازیان در نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار کرد: باید رابطه ائمه جمعه با دبیرخانه و کانون های فرهنگی و هنری تقویت و تعامل بیش از پیش باشد.

وی با بیان اینکه امسال هم بر طبق سنوات گذشته دبیرخانه مساجد به عنوان مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی انتخاب شده است، پرداختن به موضوع مسجد را بسیار مهم دانست، گفت: مسجد، پایگاه انقلاب اسلامی بوده بنابراین کار برای آن بسیار مهم و ارزشمند است و می‌تواند موجب تقویت بنیان‌های انقلاب اسلامی شود.

شیرازیان با تبیین وظایف کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و تأکید بر برگزاری باشکوه ‌تر جشن‌های این دهه، گفت: کمیته مساجد برنامه‌های خود را در زمینه ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی می کند.

مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تجریه موفق سال های گذشته در اجرای برنامه «١٠ شب، ١٠ مسجد» بیان کرد: امسال نیز سه برنامه طی سه شب در مرکز استان و هفت برنامه در شهرستان ها اجرایی می شود که امیدواریم با حمایت ائمه جمعه شهرستان ها شاهد برگزاری مطلوب و کیفی تر این برنامه باشیم.

شیرازیان با انتشار فراخوان مقالات همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» و با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات تا بیست و دوم بهمن ماه سال جاری، مصادف با پایان دهه گرامیداشت فجر تمدید شده است، افزود: این همایش ملی در دو بخش اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

وی تولید و اشتغال در سیره امام سجاد، تاثیر قناعت و ساده زیستی در اقتصاد مقاومتی، شیوه های مدیریت اقتصادی، تاثیر رزق حلال در فلاح فرهنگی و رفاه اقتصادی در سیره امام سجاد، تربیت خانواده متعالی از منظر امام سجاد، مبارزه با مظاهر فساد در سیره امام سجاد و حقوق متقابل فرد و اجتماع از منظر امام سجاد را از موضوعات بخش اقتصاد مقاومتی و موضوعات بخش سبک زندگی را نیز تبیین شاخصه های حکومت دینی، استکبار ستیزی در سیره امام سجاد، شیوه های تبلیغی در سبک زندگی امام سجاد، تبیین ارزش های اسلامی در ادعیه از منظر امام سجاد، نقش دعا در زندگی دنیوی و اخروی در سیره امام سجاد و حقوق متقابل مسجد و خانواده اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اهمیت بحث سبک زندگی اسلامی از ائمه جمعه خواست در خطبه های نماز جمعه، بخشی از خطبه ها را نسبت به تبیین این موضوع مهم و ترغیب پژوهشگران برای شرکت در این فراخوان اختصاص دهند.

وی خواستار تقویت و حمایت ائمه جمعه از کانون های مصلا شد، افزود: علاوه بر فعالیت های فرهنگی که کانون مصلا می تواند داشته باشد، اجرای طرح قرآنی ختم قرآن به یاد شهدا در شش دقیقه و معرفی کتاب های ارزنده و ارزشی در مصلاهای نماز جمعه از طرح هایی است که می توان با کمک کانون های فرهنگی و هنری مصلا اجرایی کرد.

شیرازیان با بیان اینکه امسال بیست و پنجمین سالگرد تاسیس ستادعالی هماهنگی و نظارت بر فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در هجدهم اسفندماه و به پاس ربع قرن تلاش فعالان این حوزه جشن می گیریم، از فعالیت ۳۶۴ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی استان خبر داد.

captcha