مشارکت 85 درصدی بانوان خراسان رضوی در ششمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3681976
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

مشارکت 85 درصدی بانوان خراسان رضوی در ششمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان ششمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: 85 درصد ثبت‌نام‌کنندگان بانوان و 15 را هم آقایان به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری ششمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که امروز، 24 دی‌ماه در اداره‌کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های آزمون سراسری حفظ قرآن این است که بر پایه مشارکت و هم‌افزایی صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلا کاظمی‌نسب با بیان اینکه یکی از اهدافی که در سیاست‌های کلان کشور وجود دارد، واگذاری امور به بخش خصوصی است، تصریح کرد: در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، 190 مؤسسه مجری این آزمون و در سازمان اوقاف، بقاع متصدی هستند، یعنی صفر تا 100 این کار به بخش غیردولتی واگذار شده است.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این عمل به نوعی اشتغال‌زایی هم می‌کند، تشریح کرد: مشهد، کاشمر و گناباد نسبت به سایر شهرها در استان از نظر ثبت‌نام جلو هستند و بین مؤسسات قرآن و عترت، مؤسسه قرآنی پردیس کاشمر نسب به سایر مؤسسات بیشترین ثبت‌نام را داشته اند.
وی با بیان اینکه این آزمون در 420 حوزه امتحانی کشور برگزار می‌شود، تشریح کرد: تا به حال دو جلسه شورای هماهنگی آزمون و جلسه‌ای با حضور مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف شهرستان‌ها به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شده و آیین‌نامه آزمون مورد بررسی قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب در رابطه با آمار ثبت‌نامی‌های آزمون سراسری حفظ قرآن کریم نیز گفت: مؤسسات و مراکز قرآنی 2 هزار و 334، امام‌زادگان و بقاع متبرکه 2 هزار و 613، داوطلب آزاد 649، مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری 240، دانشگاه و مراکز آموزش عالی 51، مدارس و دارالقرآن‌های آموزش‌وپرورش 51 نفر و ... را ثبت‌نام کرده‌اند.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه درصد بیشتر شرکت‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: 85 درصد خانم‌ها و 15 درصد آقایان از متسابق ششمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم هستند.

captcha