آغاز ثبت‌نام سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در دانشگاه کردستان
کد خبر: 3682033
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

آغاز ثبت‌نام سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در دانشگاه کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: ثبت‌نام مرحله دانشگاهی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه کردستان در شش بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت هر ساله در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری بین دانشجویان دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
این جشنواره شامل بخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری است که در مجموع شش بخش و ۳۵ رشته است.
بخش آوایی این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت به روش تحقیق، قرآئت به روش ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی، اذان و تواشیح برگزار می شود.
رشته های بخش معارفی شامل مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با سیره معصومین(علیهم السلام)، مفاهیم صحیفه سجادیه، احکام، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت(علیهم السلام)، احکام و پرسمان معارفی است.
در بخش پژوهشی شرکت‌کنندگان در رشته‌های مقاله‌نویسی، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب و در بخش ادبی نیز در رشته‌های شعر، داستان‌نویسی، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسی با هم به رقابت می‌پردازند.
یادآور می‌شود؛ تولید نرم‌افزار و وبلاگ نویسی از رشته‌های بخش فناوری و خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت، پویا نمایی، طراحی پوستر و تصویرگری و قصص قرآنی از رشته های بخش هنری این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است.

captcha