سخن گفتن از جنگ نیاز اصلی جامعه ماست
کد خبر: 3682035
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
برادر شهید اسحاقی:

سخن گفتن از جنگ نیاز اصلی جامعه ماست

گروه اجتماعی: حجت الاسلام اسحاقی عزت، اقتدار، امنیت و سر پا ایستادن کشور را نتیجه جانفشانی های هزاران رزمنده دانست و گفت: سخن گفتن از جنگ نیاز اصلی جامعه ماست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالباقی اسحاقی، برادر شهید «سید محمد اسحاقی»، نخستین شهید گیلانی راوی جنگ عصر امروز، 24 دی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس و کتاب «راویان جنگ» که در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، سخن گفتن از جنگ را نیاز اصلی جامعه دانست و اظهار کرد: نباید دفاع مقدس را فراموش کنیم، زیرا کشور به خودی خود امنیت و اقتدار پیدا نکرده است.

وی عزت، اقتدار، امنیت و سر پا ایستادن کشور را نتیجه جانفشانی های هزاران رزمنده دانست و افزود: چه کسانی که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و توفیق لقاءالله را پیدا کردند، چه کسانی که جانباز و ایثارگر هستند و چه کسانی که امروز در دفاع از حرم، مرزهای کشور را 2 هزار کیلومتر عقب بردند، گنجینه های جاودان کشور محسوب می شوند.

مدرس حوزه علمیه گیلان، دور نگه داشتن جنگ از مرزهای کشور را یک راهبرد نظامی در دنیا دانست و گفت: امروز آمریکایی ها این موضوع را می دانند، اما برخی هنوز به این باور نرسیده اند که شهدا با ایثار و فداکاری امنیت را برای کشور به ارمغان آورده اند. اگر شهدای مدافع حرم نبودند، ایران به سرنوشت عراق و سوریه دچار می شد.

حجت الاسلام اسحاقی، با اشاره به حضور دائم برادر شهید خود در همه صحنه های دفاع مقدس، تصریح کرد: حدود هزار ساعت نوار ضبط شده از شهید سید محمد اسحاقی موجود است که به مرور زمان منتشر و تبدیل به کتاب می شود.

برادر نخستین شهید گیلانی راوی جنگ، با بیان اینکه برادرش پیش بینی شهادت خود را کرده بود، گفت: این شهید بزرگوار همواره در حال مطالعه و فراگیری بود و در دوران دفاع مقدس زحمات فراوانی کشید لذا امروز نوبت ماست تا با استفاده از زبان هنر راه شهدا را ادامه دهیم.

وی با اشاره به فرارسیدن سی ویکمین سالگرد شهادت شهید سید محمد اسحاقی، تاکید کرد: امسال برای چهاردهمین سال متوالی، یادواره شهدا با محوریت شهید اسحاقی همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد. شهدا برای حفظ کشور خیلی تلاش کردند و این مسئولیت را به ما سپردند. امیدوارم فرصت ادامه راه شهدا را داشته باشیم.

captcha