برگزاری دوره‌های بازآموزی ماماها و پرستاران در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم
کد خبر: 3682282
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

برگزاری دوره‌های بازآموزی ماماها و پرستاران در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم

گروه اجتماعی: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از ماماها و پرستاران مرکز درمان ناباروری بیمارستان فرقانی قم جهت آشنایی به کار و روند درمان در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم دوره‌ای را گذراندند.

لیلا ناصرپور، مدیرداخلی مرکز  فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: پیش از راه اندازی و افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان فرقانی بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از ماماها و پرستاران این مرکز جهت آشنایی به کار و روند درمان در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم دوره ای را گذراندند.
مدیرداخلی مرکز  فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم افزود: این دوره فشرده به مدت 2 هفته برای ماماها و 1 هفته برای پرستاران برگزار شد، از جمله مباحث مطرح شده در این دوره آشنایی با مباحث اولیه نازایی، تشکیل پرونده، آشنایی با کیس‌های نازایی، پروتکل های درمان ناباروری برای ماماها و نیز آموزش هایی از قبیل آشنایی با عمل های ناباروری، لاپاروسکپی و ... برای پرستاران بود.
ناصرپور گفت: همچنین در این دوره آموزش های مربوط به CSR شامل نحوه چیدمان، دسته بندی و پک کردن ست‌ها و آموزش اینکه برای هر عمل چه ستی نیاز است به یک نفر ارائه شد.
وی اضافه کرد: با آغاز به کار مرکز درمان ناباروری بیمارستان فرقانی، در ادامه همکاری ها یک دوره بازآموزی فشرده نیز در یک روز  برای دو نفر از ماماهای این مرکز برگزار شد.
وی با بیان اینکه نگاه همکاری و تعامل بین این دو مرکز دروان ناباروری در قم جاری است، عنوان کرد: امیدواریم قم به مرکز و قطب درمان ناباروری کشور تبدیل شود.
گفتنی است؛ بخش درمان ناباروری بیمارستان فرقانی امسال راه اندازی و افتتاح شده بود و به دلیل برخی مشکلات پذیرش نداشت، این بیمارستان با رفع مشکلات از 6دی ماه آغاز به کار کرده است.

captcha