درونی کردن هویت دینی و ملی در فرایند تعلیم بسیار مهم است
کد خبر: 3682382
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

درونی کردن هویت دینی و ملی در فرایند تعلیم بسیار مهم است

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه در فرآیند تعلیم و تربیت برخورداری از ارزش های اسلامی - دینی و درونی کردن هویت دینی و ملی بسیار مهم است، گفت: تربیت انسان شایسته و رسیدن به حیات طیبه هدف غایی آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، 25 دی ماه در نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس و راهبران آموزشی شهرستان دیواندره، در اين نشست با بیان اینکه مهمترين عنصر موفقيت در هر نهاد و سازمانی بخصوص در دستگاه تعليم و تربيت مديران هستند، اظهار کرد: مدیران مدارس حلقه واسط نيروهاي ستادي و صفي هستند و بايد از منابع قدرت در اختيار در جهت رشد و ارتقاء سيستم بهره كافي را ببرند.
وي در ادامه سخنانش با اشاره به اينكه مديريت هم علم است، افزود: مديران ما بايد در انجام فعاليت هاي مديريتي از قدرت تخصص، كاريزماي گروهي، الزام، پاداش و قانون استفاده كنند، تا با قدرت اقتدار سبب ايجاد وحدت همراه با ميل باطني در بين زير مجموعه در جهت پيشبرد بهتر امور و تحقق اهداف شوند.
مديركل آموزش پرورش كردستان با بیان اینکه در فرآیند تعلیم و تربیت برخورداری از ارزش های اسلامی - دینی و درونی کردن هویت دینی و ملی بسیار مهم است، بیان کرد: تربیت انسان شایسته و رسیدن به حیات طیبه هدف غایی آموزش و پرورش است.
وی با تاکید بر موضوع تربیت و ترجیح صبغه تربیتی در فعالیت مدارس، تربیت را واجب عینی دانست و از مدیران خواست در جلسه شورای آموزشگاه این موضوع را منتقل کنند که همه معلمان، معلم تربیت و آموزش دانش آموزان هستند.
قربانی ادامه داد: در کنار آموزش باید مهارت های زندگی را به دانش آموزان آموزش داده تا آن ها برای آینده آماده کنند و ضمن تعامل با افراد جامعه، با حقوق خود و دیگران آشنا شوند.
وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: تعلیم و تربیت دو اصل بسیار مهم هستند که سیطره آن تمام ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد، به طوری که به وسیله آن می‌توان دانش و مهارت لازم را که مانع بسیار بزرگی برای تهدیدات و آسیب های اجتماعی است، به دانش آموزان منتقل کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین با اشاره به اينكه اهداف را مشخص كنيد و بر اساس اهداف اولويت هاي كاري را تعيين کنید، خطاب به مديران خاطرنشان كرد: همواره بيشترين وقت خود را صرف امور استراتژيك کنند چون از صد درصد فعاليت‌هاي شما 10 درصد آن امور استراتژيك هستند كه بايد بيشترين تمركز و زمان را بر روي اين امور قرار دهيد تا به نتيجه مطلوب برسيد.
وي با ذكر اين نكته كه هر فعاليتي بايد بازخورد و نتيجه روشني داشته باشد، یادآور شد: در بحث‌هاي كيفيت بخشي مواظب باشيد كه راه هاي امتحان شده را مجددا امتحان نکنید چون به نتايج مشابه دست خواهيد يافت.

captcha