جانباز 70 درصدی لرستان در آرزوی دیدار رهبر
کد خبر: 3683087
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

جانباز 70 درصدی لرستان در آرزوی دیدار رهبر

گروه اجتماعی: جانباز 70 درصدی لرستانی آرزوی دیدار با مقام معظم رهبری و زیارت کربلا را دارد که آرزوی دوم وی به‌همت یکی‎از خیِران در حال تحقق است.

جانباز 70 درصدی لرستان در آرزوی دیدار رهبربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اولین سال‌های آغاز جنگ تحمیلی بود که دلاوری از مردان لرستانی با 25 سال سن با حضور در جبهه‌ها در منطقه سوسنگرد از ناحیه پا مجروح شد که این مجروحیت منجر به قطع دو پای وی شد.
این جانباز لرستانی که در حال حاضر 65 سال سن دارد در مناطق مختلفی ازجمله خرمشهر، سرپل ذهاب، جوانرود، سوسنگرد، پاوه و در جنگ حزب دموکرات حضور داشته است که در 16 بهمن‌ماه سال 59 براثر اصابت خمپاره پاهایش را در راه دفاع از اسلام، انقلاب و قران را از دست می‎دهد.
این جانباز لرستانی که محمدحسین عباس‌زاده نام دارد و در بین مردم خرم‌آباد به «حاج کاکا» معروف است جزء اولین جانبازان لرستانی و شناخته شده است و در بین مردم و اطرافیان و اقوام از احترام خاصی برخوردار است چراکه در آن روزها مردم شهر خرم‌آباد شاهد بودند مردی دلاور از خطه لرستان با قامتی بلند به نبرد با دشمن می‎رود و بدون پا برمی‌‎گردد و این بیانگر یک نوع گذشت، ایثار و فداکاری است.
حاج کاکا که قبل از جانبازی یک متر و 92 سانت قد داشته است و زمانی هم‌رزمانش به‌صف شده‌اند از همه قدبلندتر بوده امروز 37 سال از زندگی خود را بر روی ویلچر سپری کرده اسن و با این وجود امروز نیز حاضر است که در راه انقلاب و رهبر معظم انقلاب دستانش را نیز همچون پاهایش تقدیم کند. او می‌گوید برای از دست دادن پاهایم ناراحت نیستم و هیچ‌وقت ناراحت نمی‌شوم چون پاهایم را در راه خدا داده‌ام، هر کاری که برای رضای خدا انجام شود پایانش شیرین است و اگر اجازه دهند من نیز برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) لباس رزم پوشیده و می‌روم.
زیارت قبر شش‌گوشه اباعبدالله الحسین(ع)، دیدار مقام معظم رهبری و پوشیدن لباس پرافتخار سبز سپاه بر تن پسرش آرزوی این جانباز لرستانی است، او می‌گوید تاکنون کربلا نرفته‌ام و آرزوی زیارت حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) رادارم، خیلی دلم می‌خواهد مرا به کربلا ببرند، آرزوی دیگرم سلامتی و تندرستی مقام معظم رهبری است و دوست دارم حضرت آقا را زیارت کنم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیمای لرستان

captcha