دلجویی استاندار لرستان از خانواده جان‌باختگان لرستانی حادثه سانچی
کد خبر: 3683335
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱

دلجویی استاندار لرستان از خانواده جان‌باختگان لرستانی حادثه سانچی

گروه اجتماعی: استاندار لرستان از خانواده کشته‌شدگان لرستانی حادثه نفتکش سانچی دلجویی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان برای دیدار و عرض تسلیت به خانواده داغدار جان‌باختگان لرستانی حادثه کشتی سانچی عبدالکریم بشارتی‌پور و محمد پیریایی از شهرستان بروجرد و حسن رومیانی از شهرستان رومشکان .پنج‌شنبه، 28 دی عازم بروجرد و رومشکان شده و با آنان دیدار کرد.
استاندار لرستان در این دیدار که جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند، اظهارکرد: این حادثه غم‌انگیز برای ملت ایران به‌ویژه مردم لرستان و مسئولین نظام تلخ و ناگوار بود.
وی با بیان این‌که تعدادی از جوانان ایران مظلومانه و در عین حال قهرمانانه در این حادثه جان باختند، افزود: این جوانان و مهندسین افسران اقتصادی ایران بودند که خارج از مرزها به کشور خود خدمت کرده‌اند.
خادمی اظهار کرد: این حادثه تلخ ملت ایران را داغدار کرد و تعدادی از این جوانان از خطه لرستان بودند؛ برای همین ما داغدارتر شدیم.
استاندار لرستان تصریح کرد: برای تمامی ما افتخار بزرگی است که تعدادی از این قهرمانان مظلوم و زحمت‌کش لرستانی بودند.
وی در پایان برای خانواده داغدار جان‌باختگان آرزوی موفقیت، سربلندی و سرافرازی کرد.
یادآور می‌شود، شنبه، ۱۶ دی سال‌جاری( مصادف با ششم ژانویهٔ ۲۰۱۸ میلادی ام‌وی سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران که از عسلویه حرکت کرده و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد.
محمولهٔ نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجهٔ اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی فوق سریع کشتی شد.
در این سانحه متاسفانه ۳۰ نفر از هم‌وطنان ایرانی جان خود را از دست دادند.
در بین جان‌باختگان این حادثه سه لرستانی با نام‌های عبدالکریم بشارتی‌پور و محمد پیریایی از شهرستان بروجرد و حسن رومیانی از شهرستان رومشکان نیز بودند.

captcha