رمز اتحاد جهان اسلام در تمسک به مشترکات است
کد خبر: 3683446
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

رمز اتحاد جهان اسلام در تمسک به مشترکات است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ریشه همه ناکامی‌ها و مشکلاتی که امت اسلامی با آن روبه‌روست، وجود اختلاف و تفرقه است، در حالی که مسلمانان باید با هر ملیت، قومیت و مذهبی که هستند، با تمسک به مشترکات، به اتحاد برسند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 29 دی‌ماه، گفت: ما با همه بشریت احساس اخوت انسانی می‌کنیم و با مسلمانان، علاوه بر این احساس اخوت انسانی، یک برادری برخاسته از دین نیز داریم.
وی ادامه داد: ریشه همه ناکامی‌ها و مشکلاتی که امت اسلامی با آن روبه‌روست، وجود اختلاف و تفرقه است، در حالی که مسلمانان باید با هر ملیت، قومیت و مذهبی که هستند، با تمسک به مشترکات، به اتحاد برسند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: امت اسلامی باید قوم‌گرایی و مذهب‌گرایی را کنار بگذارد و به ریسمان الهی چنگ بزند، زیرا هیچ قوم و نژادی بر دیگری برتری ندارد و فضیلت در «تقوا» است.
وی اظهار کرد: سران کشورهای اسلامی، علما و اندیشمندان باید تلاش کنند که مسلمانان به راه قرآن و رسول‌الله بازگردند و از مذهب‌گرایی و فرقه‌گرایی دوری کنند.
رئیس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل سنت استان با بیان این‌که بیکاری و معیشت مردم از مشکلاتی است که باید مسئولین برای آن چاره‌اندیشی کنند، افزود: از مردم می‌خواهیم تا آرامش خود و امنیت کشور را حفظ کنند تا بهانه‌ای به دست دشمنان داده نشود.
وی بیان کرد: دشمنان به‌دنبال ناآرامی و بی‌ثباتی کشور هستند و از هر فرصتی سوء استفاده می‌کنند، لذا باید هوشیار بود و این فرصت را از دشمنان گرفت.
مولوی عبدالحمید در پایان با اشاره به حادثۀ کشتی سانچی، ضمن دعای مغفرت برای جان‌باختگان این حادثه و نائل ‌شدن‌ آنان به درجۀ شهادت، برای بازماندگان نیز آرزوی صبر و اجر کرد.

captcha