هشدار برنامه جهانی غذا به بحران غذایی در «راخین»
کد خبر: 3684165
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

هشدار برنامه جهانی غذا به بحران غذایی در «راخین»

گروه بین‌الملل: برنامه جهانی غذا نسبت به کمبود مواد غذایی و سوء تغذیه در ایالت مسلمان‌نشین «راخین» در شمال غربی میانمار هشدار داد.

برنامه جهانی غذا در رابطه با کمبود غذا در ایالت اراکان هشدار دادبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان؛ برنامه جهانی غذا با هشدار نسبت به کمبود مواد غذایی در ایالت راخین، این پدیده را تهدیدی جدی برای سلامت زنان و کودکان این منطقه توصیف کرد.

بنابر بر این گزارش، مقامات میانمار از ورود نمایندگان سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی به ایالت راخین که محل سکونت مسلمانان روهینگیا است، ممانعت کرده و تنها به امدادرسانان داخلی اجازه می‌دهند که کمک‌های محدودی را میان روهینگیایی‌ها توزیع کنند.

بتینا لوچر، سخنگوی برنامه جهانی غذا تصریح کرد: این مرکز در گذشته به حدود 250 هزار نفر در ایالت راخین کمک می‌کرد که این میزان با فرار گروهی آنان در اثر خشونت‌ها، کاهش یافته است.

براساس گزارش‎های منتشرشده از سوی برنامه جهانی غذا، میانگین سوءتغذیه در میان کودکان ایالت راخین قبل از حوادث خشونت‌آمیز اخیر نیز در وضعیت خطرناکی قرار داشت و این وضعیت با آغاز خشونت‌ها، شدت گرفته است.

گفتنی است، در پی حملات ارتش میانمار و شبه‌نظامیان افراطی بودایی علیه مسلمانان روهینگیا از مردادماه سال جاری تاکنون، حدود 655 هزار نفر از آنها به بنگلادش فرار کرده‌اند.

برنامه جهانی غذا، شاخه کمک غذایی سازمان ملل متحد و بزرگترین نهاد انسانی جهان است. این سازمان از طریق اداره مرکزی خود در رم و بیش از ۸۰ دفتر در کشورهای دیگر، جهت کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند تلاش می‌کند/.

captcha