مسجد «سلیمیه» آمستردام؛ کانون تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 3684236
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

مسجد «سلیمیه» آمستردام؛ کانون تربیت حافظان قرآن

گروه بین‌الملل: مسجد «سلیمیه» در آمستردام(پایتخت هلند) از مساجد شاخص در این کشور بوده و این روزها به کانونی برای تربیت حافظان قرآن و فعالیت‌های قرآنی تبدیل شده است.

مسجد «سلیمیه» آمستردام؛ کانون تربیت حافظان قرآنبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ترک پرس؛ از آغاز دوره‌های مستمر حفظ قرآن از سال 2010 در مسجد سلیمیه تاکنون 20 حافظ قرآن تربیت شده‌اند.

دوره‌های آموزش قرآن در این مسجد با مربی‌گری احمد کایا،  امام جماعت و حافظ قرآن ترکیه‌ای برگزار شده و دیگر مساجد آمستردام نیز با تبعیت از روش به کار گرفته‌شده برای آموزش قرآن در سلیمیه، از این روش پیروی و یکی پس از دیگری آن را اجرا کرده‌اند.

در حال حاضر تعداد دانش‌آموزانی که به یادگیری قرآن در مساجد آمستردام روی آورده‌اند به 814 نفر رسیده است.

امیر قربان، حافظ قرآن 14 ساله و از قرآن‌آموزان مسجد سلیمیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آناتولی گفت: من به درخواست پدرم و به خاطر علاقه وی، در کلاس‌های قرآن مسجد سلیمیه حضور یافتم، ابتدا برایم سخت بود، اما بعدا با شور و شوق کلاس‌ها را دنبال کردم و درس‌ها برای آسان و راحت شد.

وی افزود: حفظ قرآن به پیشرفت تحصیلی‌ام کمک کرده است، من به همه توصیه می‌کنم که این حس را تجربه کنند و قرآن را یاد بگیرند.

عبدالله کاین، امام جماعت مسجد مولانا در آمستردام نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این‌گونه دوره‌های قرآنی در اروپا، آن را برای درک درست مسلمانان از امور دینی ضروری دانست/.

captcha