الکوثر؛ پربیننده‌ترین شبکه محور مقاومت در موریتانی
کد خبر: 3685315
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

الکوثر؛ پربیننده‌ترین شبکه محور مقاومت در موریتانی

گروه بین‌الملل: مدیر شبکه «شنقیط» موریتانی، شبکه جهانی الکوثر را پرمخاطب‌ترین شبکه محور مقاومت در موریتانی دانست.

الکوثر؛ پربیننده‌ترین شبکه محور مقاومت در موریتانیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی شبکه جهانی الکوثر؛ احمد محمد الامین، مدیر شبکه شنقیط در دیدار با سیداحمد سادات،  مدیر شبکه جهانی الکوثر از تأثیرگذاری مثبت این شبکه و برنامه‌های پرمخاطب آن تمجید کرد و گفت: با وجود تلاش‌ها برای گسترش تفکرات تکفیری در موریتانی، به دلیل اینکه بیشتر مردم صوفی‌مسلک و محب اهل بیت پیامبر هستند،  پخش برنامه‌های روشنگر و سریال‌های تاریخی همچون مریم مقدس(س) و یوسف پیامبر(ع) از شبکه الکوثر با استقبال چشمگیر مردم موریتانی مواجه شده است.

وی تأکید کرد: برنامه‌های شبکه جهانی الکوثر، موجب شده است این شبکه در موریتانی مهم‌ترین شبکه محور مقاومت محسوب شود.

مدیر این شبکه موریتانیایی اعلام کرد: مردم این کشور با دیدن مستندهای ایران شناسی  در شبکه الکوثر علاقه مند شدند به ایران سفر کنند.

وی همچنین با تمجید از برنامه بین‌المللی قرآنی «ان للمتقین مفازا»، ابراز امیدواری کرد در ماه رمضان سال آینده شاهد شرکت قاریان و داوران موریتانیایی در این برنامه باشیم.

احمد محمد الامین با اشاره به سیاست‌های اصولی ایران در دفاع از آرمان‌های فلسطین این موضوع را همسو با گرایش افکار عمومی مردم موریتانی دانست و انعکاس هر چه بیشتر فعالیت های ضد رژیم صهیونیستی در موریتانی را خواستار شد.

در ادامه این دیدار چهارچوب مفاد تفاهم‌نامه بین دو شبکه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیداحمد سادات، مدیر شبکه جهانی الکوثر نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای همکاری با این شبکه موریتانیایی تأکید کرد چهارچوب تفاهم‌نامه پس از تایید نهایی و اجرایی‌شدن، راه را برای همکاری منسجم و مستمر دو شبکه فراهم خواهد کرد/.

captcha