العطاس: سکوت مردم دلیل سرکوب شیعیان مالزی است
کد خبر: 3686038
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

العطاس: سکوت مردم دلیل سرکوب شیعیان مالزی است

گروه بین‌الملل: سید فرید العطاس، جامعه شناس مالزیایی گفت: دولت مالزی اگر بداند که اکثریت مسلمانان کشور با سرکوب شیعیان مخالف هستند، لحن و سیاست‌ خود را تغییر خواهد داد.

فرید العطاس: سکوت مردم دلیل سرکوب شیعیان مالزی استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Free Malaysia Today؛ العطاس در همایش «اعتدال و اجرای اسلام در مالزی»، سکوت اکثریت مسلمان مالزی نسبت به فرقه‌گرایی و سرکوب شیعیان در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: هنگامیکه سخن از سرکوب شیعیان مسلمان در مالزی به میان می‌آید، هیچ اعتراضی از سوی مسلمانان مگر عده‌‌ای اندک، صورت نمی‌گیرد در حالیکه در صورت بروز نارضایتی در دیگر ابعاد زندگی، شروع به اعتراض می‌کنند.

فرید العطاس گفت: نخبگان سیاسی مسئول حمایت از فرقه‌گرایی هستند و جمعیت خاموش نیز فشاری بر این نخبگان وارد نمی‌کنند از این رو سال‌ها است سرکوب شیعیان در کشور ادامه دارد.

وی افزود: مسئله سرکوب شیعیان، مسئله مرگ و زندگی نیز هست. دو نفر در سنگاپور به جرم تلاش برای پیوستن به داعش دستگیر شدند و بعد از تحقیقات دلیل خود را کشتن شیعیان مسلمان اعلام کردند.

العطاس، استاد دانشگاه ملی سنگاپور، گفت: موارد زیادی وجود دارد که می‌توان دولت را به خاطر آن مقصر دانست اما وقتی پای فرقه‌گرایی به میان می‌آید، مردم مقصر هستند زیرا دولت در صورت واکنش و مخالفت مردم لحن خود را تغییر می‌دهد/.

captcha