حساسیت دستگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی پایین است
کد خبر: 3686316
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

حساسیت دستگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی پایین است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون اداره‌کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه حساسیت دستگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی و نرم‌افزاری پایین است، گفت: به دلیل نقش ویژه سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد از ظرفیت آنها به صورت تخصصی در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، جلسه کارگروه توسعه آموزش عمومی قرآن کریم استان خوزستان امروز 9 بهمن‌ماه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد.

در این جلسه یعقوب شلیش‌پور معاون اداره‌کل امور اجتماعی استانداری استان خوزستان با اشاره به اینکه در استانداری خوزستان با برخی از دستگاه‌ها در رابطه با مناطق محروم و کم‌برخوردار تفاهم‌نامه امضا شده و به آنها اعتبار تخصیص داده می‌شود، گفت: این اعتبارات در چندین مرحله پرداخت می‌شود. پیشنهاد می‌دهم که طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی در قالب مناطق کم‌برخوردار به استانداری خوزستان ارائه شود و در برنامه سال آینده آموزش و پرورش گنجانده شود تا در قالب طرح از دستگاه‌های دیگر اجرای آن را بخواهیم.

وی ادامه داد: حساسیت دستگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی و نرم‌افزاری پایین است. نه اینکه نخواهند ورود کنند کار زیاد دارند. بنابراین باید این موضوع جزء اولویت‌های اولیه آنها قرار گیرد. می‌توانیم مکاتبات هدفمندی را با فرمانداران داشته باشیم و طرح‌های قرآنی این چنینی را پیوست آن کنیم. ما راهکارهای تبیین این موضوعات را در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان داریم.

شلیش‌پور عنوان کرد: پیشنهاد می‌دهم به دلیل نقش بسیار ویژه سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حال حاضر و جایگاه آنها به عنوان رابط میان دستگاه‌های اجرایی و مردم از ظرفیت آنها استفاده شود. طبق بررسی‌هایی که انجام گرفته بیش‌ترین فراوانی سازمان‌های مردم‌نهاد مربوط به پیشگیری ا‌ز آسیب‌های اجتماعی، امور خیریه و حمایتی و محیط زیست است. می‌بینیم که ما سازمان مردم‌نهادی که به صورت تخصصی در پی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی باشد،‌ نداریم. بنابراین اگر چنین سازمان‌هایی به دلیل حضور خود مردم تشکیل شود، تأثیرگذاری و پذیرش بیشتری در جامعه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حمید شویع‌نژاد، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در این نشست پیشنهاد داد که به منظور آشنایی کارشناسان قرآنی دستگاه‌های اجرایی نشست مشترکی برگزار شود.

علی رفیعی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش تربیتی است، گفت: محوری‌ترین بخش تربیت در ایران انتقادی است. باید بدانیم تا رفتاری درونی نشود کاری از پیش نبرده‌ایم. تربیت تدریجی، درونی و مشارکتی است و به هیچ وجه ممکن نیست که آموزش و پرورش بدون حضور خانواده، جامعه و رسانه‌های جمعی موفق باشد.

وی گفت: حلقه مفقوده فعالیت‌های فرهنگی جریان‌سازی است و در پی آن مخاطب‌گزینی هم در این میان وجود ندارد و در آن دقت نمی‌شود.

captcha