پرداختن به اختلاف قرائات را به بعد از کسب عالی‌ترین رتبه‌ها موکول کنید + صوت و عکس
کد خبر: 3686776
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
توصیه سبزعلی به شاگردان جلسه‌اش:

پرداختن به اختلاف قرائات را به بعد از کسب عالی‌ترین رتبه‌ها موکول کنید + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: سبزعلی، پیشکسوت قرآنی گفت: قاریان، یادگیری و استفاده از اختلاف قرائات را به بعد از رتبه آوردن در مسابقات موکول کنند.

وصیت «محمدحسین سبزعلی» به شاگردان/ هدف از قاری ممتاز شدن چیست؟+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمد‌حسین سبزعلی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی شب گذشته، 9 بهمن ماه با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد. در ابتدای این جلسه، اعضا به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه پرداختند و سپس سبزعلی، نکات صوت و لحنی و تجویدی شاگردانش را متذکر شد.

در بخشی از جلسه، این قاری بین‌المللی در تحلیل تلاوت یکی از قاریان ممتاز که آیاتی را با اختلاف قرائت تلاوت کرد، گفت: قاریان، یادگیری و استفاده از اختلاف قرائت را بعد از رتبه آوردن در مسابقات انجام دهند. اگر از الان شروع کنید، امکان دارد در مسابقات نیز ناخودآگاه اختلاف قرائت بخوانید و از دور مسابقات کنار روید. همچنین، قاری تا وقتی مسلط نشده است و تقلیدی از قاریان مصری می‌خواند، نمی‌تواند توضیح بدهد که چه قواعد اختلاف قرائتی را پیاده کرده است. اگر از او سوال کنند و بگوید نمی‌دانم  و یا بگوید می‌روم می‌پرسم، بد است.

در ادامه جلسه محمدحسین سبزعلی با بیان اینکه امام صادق(ع) فرموده: «مَن قَرَاَ القُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه عَزَّوَجَلَّ مَعَ السَّفَرَةِ الكِرامِ البَرَرَةِ وَ كانَ القُرآنُ حَجيزا عَنهُ يَومَ القيامَةِ» هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش می‌آميزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نيك قرار مى‌دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت، خواهد بود، تصریح کرد: وصیت من به قاریان است، حالا که شما در این مسیر هستید، هر روز تلاوت داشته باشید، در جلسات و مسابقات شرکت کنید و دو نکته را رعایت کنید. یک، اینکه در مسیر قرآنی، نمونه و ممتاز شوید و رتبه کسب کنید و اگر به سکو و رتبه نرسیدید، کارتان ناقص مانده است. دوم اینکه، وقتی قرآنتان تکمیل و نمونه شد، این قرآن را به هزاران نفر آموزش دهید و هزاران قاری تربیت کنید.

یادآور می‌شود، جلسات قرآن محمد‌حسین سبزعلی، یکشنبه‌ها(نیمه اول سال قبل از اذان مغرب و نیمه دوم سال بعد از اذان مغرب) در مسجد سادات اخوی واقع در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران و دوشنبه‌ها از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ در خیابان پیروزی، خیابان دوم نیروهوایی، خیابان فرعی ۲۲/۱، پلاک ۱۱ برگزار می‌شود. جلسه قرآن دیگر این قاری بین‌المللی، سه‌شنبه‌ها(نیمه اول سال دو ساعت قبل از اذان مغرب و نیمه دوم سال، بعد از نماز مغرب و عشاء) در حسینیه بنی‌فاطمه واقع در چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت سیدعباس حسینی ارائه می‌شود.

 سیدعباس حسینی

کد
captcha