انحراف‌ستیزی؛ نقطه آغاز نهضت امام خمینی(ره)
کد خبر: 3687681
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

انحراف‌ستیزی؛ نقطه آغاز نهضت امام خمینی(ره)

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انقلاب ما در راستای انحراف ستیزی بود و نهضت امام (ره) از انحراف ستیزی شروع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته در حرم امام رضا(ع)، اظهار کرد: مسئله‌ای که تقارن شهادت حضرت زهرا(س) با سی و نهمین فجر انقلاب را برای ما تداعی می‌کند، در راستای اقدام انقلابی ایشان است، این انقلاب ما با نهضت امام بزرگوارمان به پیروزی نائل شد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: امام علی(ع) در یک بخش از زندگی‌شان کفر ستیز بودند، در میدان‌های جنگ بدر و احد، اول قدرتی که کفر را ریشه‌ کن می‌کرد و در براندازی کفر نقش اولیه را داشت، توانایی و شجاعت امیرالمؤمنین(ع) بود، در بخش دوم زندگانی امیرالمؤمنین(ع)، انحراف ستیزی وجود داشت، هیچ مسلمان و هیچ شیعه‌ای نمی‌تواند دین‌مدار باشد که زندگی‌اش را ستیز و مبارزه تشکیل ندهد، یا باید با کفر یا با انحراف ستیز کند، بخش دوم زندگی ایشان، انحراف ستیزی بود.
وی گفت: انحراف ستیزی از کفر ستیزی سخت‌تر است لذا در بخش اول، علی موحد، یکه و تنها کفر را ریشه‌کن می‌کرد  اما در بخش دوم، یعنی انحراف ستیزی، ایشان بدون فاطمه(س)، نمی‌توانستند با انحراف مبارزه کنند، چون میدان‌داری در مبارزه با انحراف، سخت‌تر از مبارزه با کفر است.
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در میدان کفر، جبهه کفر و اسلام مشخص است اما مبارزه با انحراف، مبارزه در دل جبهه اسلام و در دل امت اسلام است لذا خیلی سخت‌تر است و اگر فاطمه(س) کنار علی(ع) نبود، در میدان انحراف ستیزی کار به‌جایی نمی رسید، اینجا زهرا(س) به میدان آمد و در مقابل انحراف ایستاد.
خطبه‌های صدیقه اطهر(س)، خط دهی برای مقابله با جبهه استکبار است
وی خطبه‌های صدیقه اطهر(س) را نه‌تنها برای دوران خود بلکه برای امروز کاربردی دانست و اظهار کرد: انسان وقتی جملات خطبه صدیقه اطهر(س) را نگاه می‌کند مخصوصاً خطبه‌ای که حضرت در مراسم عیادت زنان مدینه این خطبه را انشاء کردند، می‌بیند که مبارزات صدیقه اطهر با انحراف رهبری از خط امامت مؤثر واقع شد تا جایی که انقلاب زهرا در درون خانه‌ها نفوذ کرد، زنان مدینه با یک تجمع بسیار قوی، دسته‌جمعی راهپیمایی کردند به طرف خانه صدیقه اطهر(س) به‌عنوان عیادت حضرت زهرا(س) و حضرت در آنجا خطبه‌ای خواندند.
امام‌جمعه مشهد ادامه داد: جملات این خطبه مختص زنان مدینه نیست، اصلاً مال مردم آن زمان نیست، جملاتی که در بصیرت سازی، در رهنمود آفرینی سیاسی، در خط دهی سیاسی وقتی ما موقعیت‌های پیچیده خاص سیاسی جامعه امروزمان را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم انگار صدیقه اطهر(ع) این خطبه را برای ما خواندند، به ما خط دادند و رهنمودشان برای ما بوده، از آن روز، امروز ما را می‌دیدند که در مسئله خط سیاسی داشتن، در جبهه استکبار جنگیدن، در جریانات منحرف داخل جامعه برخورد کردن که انگار به ما درس می‌دادند.
انقلاب اسلامی در راستای انحراف ستیزی بود
وی بیان کرد: انقلاب ما در راستای انحراف ستیزی بود و نهضت امام(ره) از انحراف ستیزی شروع شد، یعنی انحراف بر زندگی و سرنوشت سیاسی این مردم حاکم شد؛ بر اساس مواد ۶ گانه رفراندوم شاه که بر مردم تحمیل کردند و لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی که در فضای این جامعه و کشور به فرموده امام بزرگوار، کار به‌جایی رسید که اگر یک آمریکایی شاه را بکشد، محاکمه نمی‌شود و اگر یک ایرانی، سگ آمریکایی را بکشد محاکمه می‌شود.
تنها جبهه ضد استکباری در عالم، انقلاب و نظام اسلامی ایران است

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: امام(ره) نهضت خودشان را از این انحراف ستیزی شروع کردند اما حمایت و پشتیبانی مردمی و پایمردی مردم پشت سر امام، انحراف ستیزی امام را به استکبارستیزی مبدل کرد که امروز روی کره زمین، تنها جبهه ضد استکباری در میان مسلمانان و مستضعفان عالم، جبهه انقلاب و نظام ما در این کشور است.
وی گفت: این انقلاب به‌وسیله مرجع تقلید که حجت امام زمان (ع) است در این کشور آغاز شد و ادامه پیدا کرد، انگیزه مردم در تبعیت از این رهبر بزرگ انقلاب، دین، ایمان و عشقشان به اهل‌بیت (ع) و وابستگی‌شان به اسلام و قرآن بود، راه افتادند، مبارزه با استکبار را ادامه دادند، آنچه در فجر ۳۹ انقلاب، مقارن با ۴۰ سالگی انقلاب برای نسل امروز ما مطرح است، یک سؤال است و آن سؤال این‌که ۳۹ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، آیا در طول این ۳۹ سال واقعاً نمی‌شد روند انقلاب را بهتر از این رقم بزنیم و امروز این‌قدر گرفتاری و مشکلات نداشته باشیم؟

ودری بیان کرد: جامعه و کشور ما حتی در نسل جوان امروز ما عناصری هستند که نه باورمندی  نسبت به اسلام و خدا و نه بینشی نسبت به نظام و انقلاب دارند؛ می‌گویند شما شاه را از این مملکت بیرون کردید، نظام ستم‌شاهی را از کشور بیرون کردید، نظام حکومتی‌تان مولود انقلاب بود و نظام ستم‌شاهی را به نظام جمهوری اسلامی مبدل کردید، ۳۹ سال هم مملکت دست شماست و کشور را اداره می‌کنید، آیا کشور را بهتر از این نمی‌شد اداره کرد و انقلاب را بهتر از این رقم زد که امروز این گرفتاری‌ها را نداشته باشیم؟
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: می‌گویند مصلحت بود از روز اول انقلاب با آمریکا مبارزه کنیم؟ اگر آن موضع‌گیری ما در مقابل آمریکا نبود، اگر تسخیر لانه جاسوسی نبود، اگر ۳۹ سال فریاد «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دادند، آیا واقعاً آمریکا برای ما این مشکلات را ایجاد می‌کرد؟ هشت سال جنگ بر ما تحمیل شد و این‌همه در جنگ هزینه دادیم و خرابی به بار آمد، جوانان ما شهید شدند تا مبارزه کردند و مقاومت کردند، آمریکا این جنگ را بر ما تحمیل کرد.
وی افزود: تحریم‌های اقتصادی پیاپی و توطئه‌ها را طی این ۴۰ سال عمر انقلاب گذراندیم و نتیجه‌اش پیش آمد مشکلاتی در زندگی، امنیت، ارتباطات بین‌المللی، جهانی و اقتصادی ما با تحریم‌های آمریکا، روش درستی بود؟ اگر از روز اول این موضع‌گیری را نمی‌کردیم و با قدرت بزرگ جهانی درنمی‌افتادیم و با همه می‌ساختیم، آیا سرنوشت بهتر از این نداشتیم؟ آیا بهتر رقم نمی‌خورد؟ این سؤالی است که مطرح می‌شود و سؤال پرسیدن نیز حق همه است.
امام‌جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که آمریکا اجازه زندگی راحت و آرام را به ما نمی‌داد، خاطرنشان کرد: ما در کشوری انقلاب کردیم که یک ربع قرن، ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در این کشور مسلط بود، تمام امور این کشور، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اخلاقش در دست آمریکایی بود و این کشور به‌عنوان یک پایگاه قدرت استکباری آمریکا در منطقه نقش‌آفرینی می‌کرد، ارتش این کشور، لشکر این کشور، اسلحه، شاه و حکومت این کشور به‌عنوان ژاندارم آمریکایی در منطقه پشتیبان به‌تمام‌معنای قدرت آمریکا و انگلیس، اسرائیل بود، انقلاب ما همه این‌ها را از آمریکا گرفت و ۴۰ هزار مستشار را بیرون کرد. آن‌وقت ما بخواهیم با آنان تعامل کنیم، زندگی کنیم، آنان گوشه زندگی خود را داشته باشند، مرگ بر آمریکا نگوییم، با آمریکا نبرد نکنیم و موضع نگیریم، اصلاً اجازه می‌دادند آرامش داشته باشیم و ما زندگی کنیم؟
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مسئله تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر امام، انقلاب دوم و سیلی به‌صورت آمریکا بود، همچنین آمریکا قبل از آن کودتای نوژه را راه انداخت و شکستش دادیم، در دولت موقت انقلاب، آمریکا نفوذ کرد و سخنگوی دولت، عباس امیر انتظام جاسوس آمریکا درآمد.

نتیجه بازگشت به‌سوی آمریکا جز ذلت، بدبختی و نکبت نیست
وی نتیجه بازگشت به‌سوی آمریکا را ذلت، بدبختی و نکبت توصیف کرد و افزود: تجربه تاریخ به ما نشان داده هر کشوری که با آمریکا مبارزه کرد و بعد توبه کرد و گردن در مقابل آمریکا گذاشت و سر بر عتبه آمریکا فرود آورد، جز ذلت، بدبختی و نکبت ندید، نمونه‌اش مصر است، مصری که درست ۵۰ سال پیش موشک‌ساز بود در منطقه، اول کشور غیر غربی که صنعت موشک‌سازی داشت مصر بود و به‌عنوان محور قدرت عرب در خاورمیانه موجب روشنایی چشم مسلمانان بود به‌عنوان ضد امپریالیسم و ضد استکبار.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، مصر را نمونه‌ای از سازش و بازگشت به‌سوی آمریکا و استکبار بیان و اظهار کرد: این مصر توبه کرد، سادات با آمریکا رفیق شد، پیمان کمپ دیوید او و اسرائیل را به هم پیوند زد و از آن روز تا به امروز آیا از مصر ذلیل‌تر در منطقه کشوری پیدا می‌کنید؟ فکر می‌کنید آمریکا ما را رها می‌کرد؟ آنچه امروز ما را زنده نگه‌داشته، ما را به‌عنوان قدرت منطقه درآورده و به‌عنوان نیروی به‌تمام‌معنای ضد استکباری در دنیا به همه مسلمانان و مستضعفین جهان نشان می‌دهد و به آنان دلگرمی می‌دهد، استکبارستیزی ما، مقابله ما با آمریکا و شعار «مرگ بر آمریکا» بود.
عزت و رشد کشور در گرو استکبارستیزی است
وی افزود: عزت و رشد ما در گرو استکبارستیزی است، امروز در مسائل مختلف فناوری، علمی، دانشمندی از کشور‌های آن روز درحال‌توسعه که کاسه‌لیس آمریکا بودند، در علم، دانش و فناوری چیزی کم نداریم، در جهت رشد سیاسی و اجتماعی نیز به‌عنوان یک قدرت در منطقه قرار گرفتیم، این به خاطر استکبارستیزی و جنگ ما با آمریکا بود، اگر این استکبارستیزی را نداشتیم، به این قدرت نمی‌رسیدیم؛ روندی بهتر از این روند آن‌ هم با رهبری داهیانه امام بزرگوار قهرمان آفرین ما و تداوم رهبری امام به‌وسیله مقام معظم رهبری، غیرازاین راهی نبود که ما عزت امروز را داشته باشیم.

captcha