نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه مصرفی است
کد خبر: 3688544
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه مصرفی است

گروه فرهنگی: نماینده بسیج نخبگان آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه مصرفی است اضافه کرد: متأسفانه نتواسته‌ایم دانشگاه فرهنگیان خود راقدرت ببخشیم، سیاست‌زدگی نیز از مواردی است که این سیستم آموزشی را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان،غلامرضا فریدونی، نماینده بسیج نخبگان آموزش و پرورش نیز در در دیدار با آیت الله موسوی اصفهانی با نخبگان بسیجی استان اظهار کرد: مشکل آموزش و پرورش مشکلی کشوری است نه استانی، و آنچه خروجی این سازمان است تربیت انسانی باسواد، متدین و کارآمد است.
وی افزود: فارغ التحصیلان آموزش و پرورش دارای محفوظات بسیار، ابتکار نامنسجم، بیگانه با ارزش‌های اخلاقی و خالی از خلاقیت و نوآوری هستند و معلم محوری است که این سیستم آموزشی حول آن می‌گردد.
فریدونی با اشاره به اینکه نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه مصرفی است اضافه کرد: متأسفانه نتواسته‌ایم دانشگاه فرهنگیان خود راقدرت ببخشیم که این خود باعث جذب نیرو‌های ناکارآمد و ناپخته در این نظام شده است، سیاست زدگی از دیگر مواردی است که این سیستم آموزشی را تهدید می‌کند.
وی یادآور شد: ارتقا جایگاه مادی و معنوی معلمان می‌تواند در انجام هر چه بهتر فعالیت‌های فرهنگیان و ارائه خدمات بهتر به دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد چرا که بسیاری از معلمان هیچ انگیزه و علاقه ای به شغل خود ندارند که این مهم می‌تواند تا حدودی موثر واقع شود.

اختلاف طبقاتی بین مسئولین و مردم از بین برود

جمشید قاسمی، نماینده بسیج نخبگان دانشگاهی استان، یکشنبه 15 بهمن ماه ضمن تاکید بر نقش دانشجو به سخن شهید بهشتی اشاره کرد و اظهار کرد: دانشجویان موذنان ملت هستند، اگر خواب بمانند نماز مردم قضا می‌شود.

نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه مصرفی است
وی با بیان اینکه تخصص و تعهد دانشجو دو بال مهم پرواز برای دانشگاه است افزود: رتبه علمی ایران در دنیا 17 است، این در حالی است که تنها از 10 درصد ظرفیت علمی دانشجویان استفاده می‌شود حال اگر این مهم افزایش یابد بی‌شک رتبه این کشور نیز ارتقا خواهد یافت.
قاسمی اضافه کرد: دو انتظار در حوزه دانشگاه وجود دارد، ابتدا تدوین و احیای کتب دانشگاهی بر مبنای علوم اسلامی و قرار دادن در اختیار دانشجویان و دیگری از بین بردن سطح طبقاتی بین مسئولین و مردم است.
این نماینده بسیج دانشگاهی ادامه داد: اگر به دنبال بهبود ارتباط مسئولین با مردم و به تبع آن ایجاد اتحاد و انسجام هستیم باید قوانین اساسی قبل از ورود مسئولین به پست مسئولیتی خود به آنها اعلام شود.

 

 

 

captcha