کارگاه مربیان قرآن شیعه و سنی کراچی در یک نگاه
کد خبر: 3688717
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

کارگاه مربیان قرآن شیعه و سنی کراچی در یک نگاه

گروه بین‌الملل: کارگاه آموزشی اساتید و معلمان قرآن اخیرا به همت خانه فرهنگ ایران در کراچی پاکستان با حضور 50 مربی فعال مراکز قرآنی شیعه و سنی این شهر برگزار شد.

کارگاه قرآنی مربیان شیعه و سنی کراچی در یک نگاهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خانه فرهنگ ایران در کراچی؛ این کارگاه آموزشی با عنوان «کارگاه آموزشی اساتید و مربیان قرآنی» در ساختمان خانه فرهنگ ایران برگزار شد و قاری «امتیاز علی» و قاری «رحمت‌الله» از اساتید پاکستانی تربیت‌کننده مربیان قرآنی، از مدرسان آن بودند.

کارگاه کراچی با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد و در ادامه محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در این شهر به شرکت‌کنندگان خیر مقدم گفت و از اساتید به سبب آموزش قرآن تشکر و قدردانی کرد.

وی با تبیین نکاتی در خصوص ضرورت اهمیت یادگیری و فهم قرآن اظهار کرد: حضور عینی قرآن کریم در تمامی امور حیات بشر به خصوص مسلمانان موجب سعادت آنان در دنیا و آخرت می‌شود و این موضوع را در دوره‌های تاریخ اسلام به طور ملموس می‌توان مشاهده کرد. مسلمانان در دوره‌هایی از تاریخ اسلام که با قرآن و علوم و مفاهیم گرانقدر کلام وحی مأنوس‌تر بودند به پیروزی‌ها و موفقیت‌های بی نظیری نائل آمدند و زمانی که از قرآن فاصله گرفتند دچار دشواری‌ها وگرفتاری‌های فراوان شدند.

باقری افزود: در ایران اسلامی علوم قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قابل ملاحظه‌ای قرارگرفته و جمع زیادی از قاریان و حفاظ ایرانی در مسابقات بین‌المللی رتبه های برتر را کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما در آغاز تمدن نوین اسلامی به سر می‌بریم. اعتقاد دارم که اگر مسلمانان به تعلیمات و مفاهیم شگرف قرآنی متمسک شوند در این عصر پیشرو خواهند بود. 

پس از سخنرانی مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی کلاسهای آموزشی از ساعت ده صبح تا پنج بعد از ظهر در دو نشست و چهار موضوع درسی(6 ساعت آموزشی) ادامه یافت.

بنا بر این گزارش، تعریف و کاربرد حروف تهجی عربی، مخارج درست و دقیق حروف عربی، تعریف و کاربرد اعراب‌گذاری در زبان عربی از مباحثی بود که توسط قاری امتیاز علی در این کارگاه آموزش داده شد.

این استاد قرآن پاکستانی همچنین در جلسات کارگاه آموزشی کراچی، ضرورت و اهمیت یادگیری تجوید قرآن برای مسلمانان را شرح داد و نحوه کاربرد عملی تجوید و درست‌خوانی قرآن را با شرکت‌کنندگان تمرین کرد.

قاری رحمت‌الله نیز ضرورت و اهمیت قرائت و درست‌خوانی قرآن را تبیین کرد و در ادامه جلسات درس این استاد، قرائت گزیده‌ای از سوره‌های قرآن تمرین شد.

وی همچنین به پرسش‌های قرآنی مربیان حاضر پاسخ داد و اشتباهات قرائت و تجوید را تصحیح کرد.

پایان‌بخش کارگاه آموزشی قرآنی کویته اهدای گواهینامه شرکت در کارگاه به شرکت‌کنندگان توسط مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی بود/.

captcha