عرضه دانشنامه «فهرست نسخ خطی قرآن» در قاهره
کد خبر: 3688913
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

عرضه دانشنامه «فهرست نسخ خطی قرآن» در قاهره

گروه بین‌الملل: دانشنامه‌ای 28 جلدی که در بردارنده فهرست حدود 50 هزار نسخه خطی در حوزه‌های مختلف قرآن، علوم قرآنی، تفسیر، قرائات و حدیث است، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره عرضه شده است.

عرضه 50هزار نسخه خطی کتابخانه الازهر در نمایشگاه قاهرهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری صدی‌البلد؛ این دانشنامه به همت مؤسسه انتشاراتی کتابخانه مرکز اسلامی الازهر منتشرشده و در غرفه این مرکز در چهل‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در این دانشنامه، بیوگرافی کاملی از هر نسخه خطی، عنوان دقیق نسخه، توضیحات، اسم مستنسخ، تاریخ نسخ، توضیحاتی پیرامون واقف، تاریخ وقف اثر، اسم مالک و تاریخ تملک به همراه توصیفات ظاهری اثر شامل طول، عرض و تعداد اوراق، توضیح پیرامون مقدمه نسخه و پایان آن و شماره نگه‌داری این اثر در کتابخانه الازهر ارائه شده است.

همچنین، نسخه الکترونیکی این دانشنامه نیز به منظور بهره‌مندی پژوهشگران طراحی شده و اطلاعات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 عرضه 50هزار نسخه خطی کتابخانه الازهر در نمایشگاه قاهره

 شایان ذکر است مرکز اسلامی الازهر برای دومین سال پیاپی با هدف مقابله با اندیشه افراط‌گرایی و تصحیح مفاهیم، تبیین همزیستی مسالمت‌آمیز و مفاهیم صلح، دوستی، عدالت و برابری، به عرضه آثار خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره می‌پردازد.

 چهل‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از شنبه (هفتم بهمن‌ماه) با مشارکت ۲۷ کشور آغاز شده و تا بیست و یکم بهمن‌ ادامه خواهد داشت/.

captcha