شبی با شهدا در پرتو قرآن
کد خبر: 3688996
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

شبی با شهدا در پرتو قرآن

گروه شهرستان‌ها: در یکی از شب‌های دهه فجر به مجلسی نورانی و قرآنی پای می‌گذارم که میزبانش شهدا هستند و قاریان کلام‌الله مجید از نوجوانان و جوانان انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محفلی قرآنی در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد که وجه متمایزی با سایر محافل قرآنی داشت؛ این محفل زینت‌بخش یاد شهدا بود.
در این محفل که «شبی با شهدا در پرتو قرآن» نامیده شده است، جانباز 70 درصدی را دیدم که دست و پای راستش را در عملیات بدر سال 63 از دست داده و با دست و پای مصنوعی‌اش  به این محفل قرآنی قدم گذاشته بود، تا یاد یاران شهیدش را گرامی بدارد و برایشان قرآن تلاوت کند.

شبی با شهدا در پرتو قرآن
دکور محل تلاوت قاریان قرآن را با عکس شهدای مدافع حرم، تعدادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، عکس شهدای منای سبزوار و با بستن سربندهایی از یاحسین(ع)، یا ابالفضل(ع) و یا علی‌بن موسی الرضا(ع) بر روی کلاه نظامی زینت داده‌ بودند.
اولین تلاوت این محفل قرآنی، توسط علی یاوری مقدم، قاری خردسال مجلس از سوره فجر انجام شد و در ادامه سجاد اکرمی، قاری 12 ساله سبزواری، آیاتی از سوره مریم و شمس را تلاوت کرد.
سپس علی‌اصغر شم‌آبادی از اساتید برجسته قرآن و رتبه اول استانی در سال 93 و نفر دوم رشته اذان هفتمین دوره مسابقات کشوری مدهامتان، تلاوتش را با آیاتی از سوره زمر آغاز و با قرائت آیات سوره شمس به پایان برد.

شبی با شهدا در پرتو قرآن
علیرضا خدابخش، حافظ نابینای قرآن کریم نیز با حضور در جایگاه پاسخگوی سوالات حاضران در مجلس قرآنی به صورت حفظ بود؛ همچنین مصطفی کلاته سیفری، قاری جوان سبزواری که در سال جاری هدیه انگشتری را به خاطر تلاوت‌هایش از رهبر معظم انقلاب دریافت کرده بود، آیاتی از سوره آل عمران را آغاز کرد.

انواع مرگ در دنیا
پایان بخش مراسم قرآنی «شبی با شهدا در پرتو قرآن» سخنرانی حجت‌الاسلام محمود شرفی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سبزوار بود که با اشاره به انواع مرگ بیان کرد: شهادت در راه خدا بالاترین و بهترین مرگ است.

شبی با شهدا در پرتو قرآن
حجت‌الاسلام شرفی با تشریح انواع مرگ در این دنیا تصریح کرد: مرگ جسم، مرگ دل، مرگ فکر و مرگ جامعه از انواع مرگ در این دنیا است.
وی با اظهار اینکه مرگ جامعه یعنی اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بمیرد و مردم بی تفاوت به اطرافشان شوند، اضافه کرد: مرگ آگاهانه و در راه خدا بهترین نوع مرگ است که شهدا این راه را آگاهانه و با زیرکی انتخاب کردند.

captcha