پنجمین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی افتتاح شد
کد خبر: 3689065
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

پنجمین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی افتتاح شد

گروه اقتصادی: به مناسبت دهه فجر، پنجمین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی در شهر آشتیان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، به مناسبت دهه فجر، پنجمین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی در شهر آشتیان با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی، فرماندار و مدیر کل میراث فرهنگی افتتاح شد.
سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در مراسم افتتاحیه این بازارچه گفت: در حال حاضر به عنوان پیشتازترین استان در احداث بازارچه‌های صنایع دستی در کشور مطرح هستیم که این وضعیت حاکی از عزم میراث فرهنگی برای حمایت از هنرمندان این حوزه و توسعه تولید صنایع دستی است.
وی ادامه داد: 3 بازارچه دیگر در شهرهای خمین، شازند و قورچی باشی آماده بهره برداری است که در اولین فرصت در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.
حسینی افزود: در حال حاضر بیش از 8 هزار هنرمند صنایع دستی در استان مشغول فعالیت هستند که بیش از 5 هزار نفر از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی گفت: بازارچه آشتیان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال احداث شده و شامل 10 غرفه با کلیه امکانات است و محلی دائمی و اقتصادی برای هنرمندان صنایع دستی محسوب می‌شود.

captcha