بررسی بحران روهینگیا در دانشگاه کنتیکت آمریکا
کد خبر: 3689112
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

بررسی بحران روهینگیا در دانشگاه کنتیکت آمریکا

گروه بین الملل – انجمن دانشجویان بنگلادشی دانشگاه کنتیکت (UConn) آمریکا، این هفته میزبان برنامه‌ای با عنوان «روهینگیا؛ مردم فراموش شده» با هدف بررسی بحران آوارگان روهینگیا در بنگلادش است.

برنامه «روهینگیا؛ مردم فراموش شده» در دانشگاه کنتیکت آمریکا / انگلیسیبررسی بحران آوارگان روهینگیا در دانشگاه کنتیکت آمریکابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری dailycampus.com؛ این برنامه هشتم فوریه (19 بهمن) از ساعت 6:30 الی 9:30 شب با حضور سخنرانان مختلف در مرکز همایش‌های دانشگاه کنتیکت برگزار خواهد شد.


سوهان عزیز، رییس انجمن دانشجویان بنگلادشی دانشگاه کنتیکت در این باره گفت:‌ مردم بنگلادش بسیار مهمان‌نواز هستند و هیچ گونه ناراحتی از حضور مردم بی‌پناه روهینگیا ندارند اما نگهداری این جمعیت بزرگ آوارگان بدون کمک و حمایت جوامع بین‌المللی برای کشور پرجمعیت و در حال توسعه‌ای مانند بنگلادش بسیار سخت است.


وی افزود:‌ گرچه کشورهای زیادی علیه خشونت اعمال شده توسط میانمار علیه مسلمانان روهینگیا صحبت کرده و از دولت میانمار خواسته‌اند به این خشونت‌ها پایان دهد اما عملا کار زیادی برای مسلمانان روهینگیا انجام نداده‌اند.


عزیز با انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان‌های بین‌المللی در قبال مسلمانان روهینگیا گفت: سازمان ملل هیچ گونه تحریمی علیه میانمار اعمال نکرده و به طور رسمی از این خشونت‌ها به عنوان «نسل‌کشی» نام نبرده است تا کشورهای عضو این سازمان اقدامی علیه میانمار انجام دهند.


وی تاکید کرد: با توجه به این که سازمان ملل درگیری میانمار را به عنوان پاکسازی قومی دسته‌بندی کرده، جوامع بین‌المللی باید اقدامات جدی برای کمک به آوارگان روهینگیا انجام داده و میانمار را برای حل بحران تحت فشار قرار دهند/.


 

captcha