انقلاب اسلامی در راستای حرکت‌ها و جنبش‌های انقلابی نمود پیدا کرد
کد خبر: 3689193
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

انقلاب اسلامی در راستای حرکت‌ها و جنبش‌های انقلابی نمود پیدا کرد

گروه سیاسی: رییس دانشگاه کردستان گفت: انقلاب اسلامی در راستای حرکت‌ها و جنبش‌های انقلابی مردم ایران از جمله جنبش ملی شدن نفت و سایر حرکت‌های این ملت نمود پیدا کرد و تا امروز پس از گذشت 40 سال همچنان پابرجا و پایدار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان امروز، 17 بهمن ماه در جشن بزرگ انقلاب که در دانشگاه کردستان و با حضور همه دانشگاهیان استان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در راستای حرکت‌ها و جنبش‌های انقلابی مردم ایران از جمله جنبش ملی شدن نفت و سایر حرکت‌های این ملت نمود پیدا کرد و تا امروز پس از گذشت 40 سال همچنان پابرجا و پایدار است.
وی افزود: استقلال طلبی، عدالت خواهی، ضد استکبار و استعمار بودن و اسلام خواهی از جمله مؤلفه‌ها و ایده‌آل‌های انقلاب اسلامی ایران است.
رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: این انقلاب در آن عصر موجب شگفتی جهانیان شد که می توان گفت شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی چکیده همه ایده ها، خواسته ها و گفتمان انقلاب بود.
وی با اشاره به اینکه در برخی مولفه ها ممکن است موفقیت کم بوده باشد، گفت: در این زمینه ها باید دوباره ورود کرده و با مرور خواسته های مردم به ایده آل های انقلاب برسیم.
اخلاقیان ادامه داد: دانشگاه نیز با توجه به نقش تاثیرگذار خود که جایگاه فکر و اندیشه است، می‌تواند در این عرصه هم نقش‌آفرینی کند.
وی با اشاره به نقش دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: قبل از انقلاب، همه دانشگاه های ایران کاملا وابسته به کشورهای بیگانه بود اما با پیروزی انقلاب، امروز دانشگاه های ایران در زمره بهترین دانشگاه‌های جهان و دارای رتبه‌های علمی چشمگیر هستند.
رییس دانشگاه کردستان به وضعیت بیکاری موجود در کشور اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به بحران بیکاری موجود، از دانشگاه ها انتظار می رود با بازنگری برنامه های خود و با تاکید بر مهارت آفرینی و ایجاد شغل در رفع این بحران نقش آفرینی کنند.

captcha