گریه بر مظلومیت حضرت علی(ع) از شیوه‌های دفاعی حضرت زهرا(س) بود
کد خبر: 3689820
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
مقدمی:

گریه بر مظلومیت حضرت علی(ع) از شیوه‌های دفاعی حضرت زهرا(س) بود

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: یکی از شیوه‌های دفاعی حضرت فاطمه(س) گریه بر مظلومیت علی(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه در مراسم محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت دهه فجر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان خرم‌دره برگزار شد ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار کرد: تقارن ایام فاطمیه با سالگرد پیروزی انقلاب یک فرصت برای ترویج فرهنگ شیعی و فاطمی در کشور است که باید ازآن به خوبی بهره گرفت.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و خون هزاران شهید به پیروزی رسیده است، تصریح کرد: شایسته است دستاوردهای معنوی و فرهنگی انقلاب برای مردم به خوبی تبیین شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: زندگی حضرت فاطمه (س) از هر لحاظ به ویژه تربیت فرزندان تربیت فرزندان یک الگو به شمار می‌رود چرا که ایشان ۴ فرزند را تربیت کردند که در عالم هستی باعث افتخار هستند و همگان باید از مکتب ایشان درس بگیرن..
حجت‌الاسلام مقدمی با اشاره به دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت، گفت: حضرت زهرا(س) بیشترین دفاع را از امامت شخص امیر مؤمنان علی(ع) به عنوان امام زمان خویش انجام دادند.
وی یادآور شد: آنگاه که علی(ع) را مظلومانه به مسجد بردند تا به اجبار از ایشان بیعت بگیرند حضرت زهرا(س) با تن مجروح بلند شد و فرمود: قسم به آن خدایی که محمد(ص) را به حق برانگیخت! اگر از علی(ع) دست برندارید، به نزد خدای تبارک و تعالی فریاد بر می‌آورم.
حجت‌الاسلام مقدمی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های دفاعی حضرت فاطمه(س) گریه بر مظلومیت علی(ع) بود، گفت: این گریه، به نهضتی تبدیل شد که مردم مدینه را متوجه نارضایتی آن حضرت از وضعیت موجود کرد.
captcha