شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، اعلام حمایت مردم از نظام است/ انقلاب اسلامی، الگوی کشورهای جهان است
کد خبر: 3690399
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، اعلام حمایت مردم از نظام است/ انقلاب اسلامی، الگوی کشورهای جهان است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: حضور و مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، بیانگر وفاداری و اعلام حمایت مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور، نماینده ولی فقیه درلشکر 8 نجف اشرف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) ازاصفهان، با بیان اینکه مردم‌سالاری، یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تفاوت عمده این انقلاب با دیگر انقلاب‌های دنیا در این است که همه اقشار مختلف مردم در مبارزه با رژیم پهلوی،  پیروزی و شکل‌گیری انقلاب و استمرار آن نقش اصلی را ایفا کردند.
وی ادامه داد: سه رکن اصلی این انقلاب دین، مردم و رهبری است و در این میان مردم نقش اساسی‌ دارند. علی‌رغم همه زحماتی که در سال‌های گذشته برای تقویت بنیان جمهوری اسلامی کشیده شده، اما تلاش استکبار جهانی این بوده که مردم را از نظام و انقلاب جدا کند که تاکنون موفق به این امر نشده است.
طالب‌پور در رابطه با دستاوردها و پیام ‌های حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که به نقش و حضور مردم استمرار می‌بخشد و وفاداری آنها را نسبت به نظام را نشان می‌دهد، شرکت در همین راهپیمایی‌ها روز قدس و 22 بهمن است. با توجه به حوادث اخیر در کشور که با حمایت عوامل خارجی شکل گرفت و هدف آن ایجاد شکاف میان مردم و انقلاب بود، حضور مردم در راهپیمایی امسال مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر خواهد بود و می‌تواند این پیام را برای دشمنان داشته باشد که ما علی رغم همه مشکلات و نگرانی‌ها، و با وجود مسائلی همچون گرانی‌، پای نظام و انقلاب ایستاده‌ایم و حاضر نیستیم که با آرمان‌های امام و انقلاب مقابله کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، این است که مسئولین با دیدن حمایت مردم احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند و برایشان دلگرمی ایجاد می‌شود. از طرفی مسئولین باید متوجه شوند زمانی که مردم مسئولیت‌شان را به خوبی انجام می‌دهند نباید از خدمت به این مردم دریغ کنند. مسئولین و مردم در این راه کنار رهبری و در مسیر انقلاب خواهند ماند.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی، افزود: انقلاب برای کشور و نظام ما استقلال به ارمغان آورد. قبل از انقلاب ما کشوری کاملا وابسته به استکبار جهانی بودیم، شاه علی رغم اینکه خداوندگار ایرانیان نامیده می‌شد از خودش اراده‌ای نداشت. در سریال معمای شاه دیدیم که شاه به پسرش می‌گفت من چه شاهی هستم که وقتی قصد رفتن به تبریز دارم، باید از سرکنسول روسیه اجازه بگیرم، وقتی قصد رفتن به جنوب کشور دارم باید از سرکنسول انگلیس اجازه بگیرم و در تهران هم که آمریکایی‌ها مرا احاطه کرده‌اند و یا من چه شاهی هستم که آمریکایی‌ها بدون اجازه از هواپیماهای جنگی من در جنگ ویتنام استفاده کرده‌اند و حالا هزینه تعمیرات هواپیماها را از من می‌خواهند.
وی تصریح کرد: امروزه می‌توان به جرات گفت که مستقل‌ترین کشور دنیا، جمهوری اسلامی ایران است؛ هیچ کشوری تا این حد استقلال ندارد، البته استقلال به معنای قطع ارتباط نیست، ما با دنیا تعامل و ارتباط خوبی داریم و در عین حال مستقل هستیم و هیچ کشوری نمی‌تواند نظرش را بر ما تحمیل کند.
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف ادامه داد: استکبار جهانی در پیش از انقلاب، امور  مختلف و مورد دلخواه خود را بر ما دیکته می‌کردند، اما امروز این موضوع بالعکس شده، به‌طوری که اکنون در بسیاری از موارد سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مبنا در جهان مورد توجه قرار می‌گیرد. البته ما به دنبال اعمال قدرت و نفوذ نیستیم، مثلا در مسئله صلح خاورمیانه علی رغم اینکه 50 کشور منطقه این موضوع را قبول کرده‌اند، چون این امر مورد قبول جمهوری اسلامی و 5 کشور همراه او واقع نشده، هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی اضافه کرد: بنابر اعتراف خانم کلینتون، 130 کشور با هم متحد شدند تا داعش را به وجود بیاورند، اما جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت به همراه 5 کشور دیگر توانست داعش را نابود کند. این یعنی جمهوری اسلامی در دنیا تاثیرگذار است. حضرت امام در اوایل انقلاب اشاره کردند که بعضی‌ها فکر می‌کنند ما می‌خواهیم با جنگ انقلاب‌مان را به دنیا صادر کنیم، اما انقلاب اسلامی یک بحث فرهنگی است که با فطرت مردم هماهنگی دارد.
طالب‌پور در ادامه گفت: امروزه در اکثر کشورهای دنیا مردم در مقابل طاغوت‌ها و مستکبران قیام کرده‌اند؛ و همه آنها بیان می‌کنند که امید و مبارزه با دست خالی را از ایران آموخته‌اند.

captcha