دهه فجر بزرگترین جشن ملی و مذهبی ملت ایران است
کد خبر: 3690529
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

دهه فجر بزرگترین جشن ملی و مذهبی ملت ایران است

گروه اجتماعی: پاکاری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی کشورهای منطقه و دنیا در حرکت های انقلابی و بیداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: دهه فجر بزرگترین جشن ملی و مذهبی ملت ایران است.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی بزرگداشت پیروزی انقلاب را به معنی بزرگداشت آرمان های اسلامی و اعتقادات دینی به عنوان جوهره انقلاب دانست و افزود: دهه فجر تاریخ ماندگار و میراث دینی و ملی ماست که هر ساله باید باشکوه و مردمی برگزار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران به پاس رشادت ها و ولاوری های شهدا به اهتزاز درآمده است، اضافه کرد: باید در ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی با اسوه های ایثار، مقاومت و شهادت تجدید میثاق کنیم، زیرا نام شهدا در تاریخ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می درخشد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی کشورهای منطقه و دنیا در حرکت های انقلابی و بیداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: دهه فجر بزرگترین جشن ملی و مذهبی ملت ایران است و باید ویژه برنامه های این ایام الله با رویکرد فرهنگی برگزار شود.

پاکاری دهه فجر را تولد انقلاب اسلامی و متعلق به همه مردم ایران دانست و گفت: باید از فرصت دهه فجر برای امیدآفرینی و تقویت وحدت و غرور ملی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تبیین اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی برای نسل جوان به ویژه در ایام الله دهه فجر، یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید از تمام ظرفیت های خود برای بزرگداشت این ایام شکوهمند استفاده کنند تا بتوانیم سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب را در شان این ملت و نظام جشن بگیریم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه گیلان 63 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: دفتر اول کتاب وصیتنامه کامل شهدای استان گیلان در دهه فجر امسال رونمایی خواهد شد.

پاکاری با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اقتدارآفرین است، متذکر شد: همه آحاد جامعه باید برای تقویت انقلاب اسلامی که نهایتا به تقویت میهن خود می‌انجامد تلاش کنند و دستاوردهای آن را به رخ جهانیان بکشند.

captcha