دانشگاهیان در تعمیق بخشیدن مفاهیم انقلاب نقش مهمی دارند
کد خبر: 3690660
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

دانشگاهیان در تعمیق بخشیدن مفاهیم انقلاب نقش مهمی دارند

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاهیان پا به پای نهضت اسلامی حرکت کردند و در تعمیق بخشیدن به مفاهیم انقلاب نقش مهمی داشتند، گفت: پیروزی انقلاب تاثیر شگرفی در پبشرفت علمی کشور داشت.

دکتر احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن شهر رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه نهال انقلاب در دهه چهل غرس شد و با شعار استعمارستیزی و استبدادستیزی در سال 1357 به پبروزی رسید، اظهار کرد: این پیروزی مرهون اقشار مختلف مردم تحت رهبری امام خمینی(ره) بود.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان نیز پا به پای نهضت حرکت کردند و در تعمیق بخشیدن مفاهیم انقلاب نقش مهمی داشتند، گفت: اگر در منطقه ای دانشگاهی وجود داشت حرکت انقلابی در آن منطقه از شتاب بیشتری برخوردار بود.

رئیس دانشگاه گیلان، با اشاره به نقش مهم دانشگاهیان در حفظ و تداوم انقلاب، تصریح کرد: تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان به شکلی انقلاب را بیمه کرد.

رضی ادامه داد: از سوی دیگر پیروزی انقلاب تاثیر شگرفی در پبشرفت علمی کشور داشت، به نحوی که ایران هم اکنون در بین کشورهای جهان از جهت علمی جایگاه بسیار خوبی دارد که این امر ناشی از گسترش مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی و زمینه سازی برای تولید علم و فناوری در داخل کشور است.

این مقام مسئول، با اشاره به پیشرفت کشور در دانش های نوین مثل فناوری نانو، فناوری لیزر، هوافضا، بیوتکنولوژی، سلول های بنیادی، فناوری هسته ای و مهندسی ژنتیک، خاطرنشان کرد: هم اکنون کشور ایران به یک صادرکننده خدمات فنی و علمی در رشته های پزشکی، صنعت نفت، صنایع دفاعی، کشاورزی، سدسازی و سلول های بنیادی تبدیل شده که به برکت انقلاب تحقق یافته است.

captcha