خدمات پزشکی رایگان در هلال احمر آلاباما
کد خبر: 3690798
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

خدمات پزشکی رایگان در هلال احمر آلاباما

گروه بین الملل: 16 پزشک مسلمان در کلینیک هلال احمر مسلمانان شهر هوور (Hoover) در ایالت آلاباما (Alabama) آمریکا روزهای یکشنبه خدمات پزشکی رایگان به مهاجران مسلمان و غیرمسلمانان نیازمند و فاقد بیمه ارائه می‌دهند.

خدمات پزشکی رایگان در هلال احمر مسلمانان آلاباما آمریکا / آمادهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری charlotteobserver؛ کارکنان این کلینیک که از ساعت 2 الی 4 بعد از ظهر به وقت محلی خدمات پزشکی و آزمایشگاهی رایگان ارائه می‌دهد، به زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی و اردو پاسخگوی مراجعه‌کنندگان بوده و برای زبان‌های دیگر نیز در صورت نیاز مترجم وجود دارد.


انگیزه تاسیس هلال احمر در هوور توسط مسلمانان، پاسخ به جو اجتماعی منفی نسبت به اسلام در آلاباما عنوان شده است.


طلحه مالک، یکی از موسسان هلال احمر هوور که در سال 2001 برای ادامه تحصیل در طب داخلی از پاکستان به نیویورک آمد، گفت:‌ دیدن بیمارستان‌هایی که توسط اتباع خارجی در آمریکا تاسیس شده‌اند یک انگیزه بود.


وی افزود: تبعیض نژادی در اینجا گاه محسوس است و گاه بی‌رحم اما هرگز باعث بی رغبتی پزشکان مسلمان نسبت به کمک و مداوای نیازمندان بومی آمریکا نشده است.


مالک با اشاره به اینکه 40 درصد از مراجعه‌کنندگان از غیرمسلمانان هستند، تاکید کرد: فکر نمی‌کنم تصورات منفی از اسلام حاصل بدذاتی مردم باشد بلکه به خاطر درک اشتباه از اسلام است و ما پزشکان مسلمان یاد گرفته‌ایم نسبت به زنان بی‌سرپرست، نیازمندان و اقشار کم‌درآمد مهربان باشیم/.

 

captcha