انسجام فعالیت‌های مؤسسات قرآنی در گروی ادغام اتحادیه کشوری است
کد خبر: 3691253
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
شاییلوزاده:

انسجام فعالیت‌های مؤسسات قرآنی در گروی ادغام اتحادیه کشوری است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان البرز درباره به تأخیر افتادن ادغام اتحادیه کشوری و مشکلات پیش‌رو مطالبی را بیان کرد.

انسجام فعالیت‌های قرآنی موسسات  در گرو ادغام اتحادیه کشوری

حسین شائیلوزاده، عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: قطعاً عدم تشکیل اتحادیه مدغم کشوری فرآیند همگرایی مؤسسات قرآنی را با مشکل روبرو می‌کند که وضعیت فعلی فعالیت‌های مؤسسات و اعتبارات قرآنی کاملاً نشان‌دهنده این شرایط است.
وی ادامه داد: از الزامات اثربخش بودن این ادغام، هماهنگی و یکپارچه‌سازی بیشتر فعالیت‌های قرآنی در حوزه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دو دستگاه اصلی در این زمینه بود که عدم شکل‌گیری این مهم باعث ایجاد معضلاتی شده است.
شائیلوزاده تصریح کرد: وجود مشکلات عدیده در تدوین اساسنامه استانی و برگزاری مجامع در استان‌ها ریشه در همین مشکل دارد. متأسفانه بعضی نهادها تمایل دارند استقلال اتحادیه‌های استانی و کشوری را به چالش بکشند و این یک تهدید جدی برای کارکرد اثربخش اتحادیه است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مدغم البرز تصریح کرد: تا نهاد متولی فعالیت‌های قرآنی در کشور مشخص نشود ما همچنان شاهد این مشکلات خواهیم بود. تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با همین هدف صورت گرفت اما عملاً این شورا اثربخشی خود را از دست داده و به شورای تقسیم اعتبارات تبدیل شده است. لذا تعیین یک متولی واحد برای فعالیت‌های قرآنی می‌تواند راه‌حل عملی‌تری باشد.
انتهای پیام

captcha