تنها راه تحقق اهداف اجتماعی برنامه ششم ترویج فرهنگ قرآن است
کد خبر: 3691346
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

تنها راه تحقق اهداف اجتماعی برنامه ششم ترویج فرهنگ قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید سالیانه 5 درصد کاهش آسیب اجتماعی داشته باشیم یعنی در پایان برنامه باید آسیب‌های اجتماعی 25 درصد کاهش یابد این هدف‌گذاری فقط با ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) محقق می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در نشست مشترک شورای اداری خنداب و مجمع قرآنیان این شهرستان که امروز، 24 بهمن ماه با حضور رئیس سازمان دارالقرآن کشور در فرمانداری برگزار شد گفت: در حال حاضر نظامی با ساختار حکومت دینی و مبتنی برای ولایت فقیه جز جمهوری اسلامی ایران در دنیا وجود ندارد و بهترین وسیله برای تحقق آرمان‌های این نظام عمل به قرآن است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید سالیانه 5 درصد کاهش آسیب اجتماعی داشته باشیم یعنی در پایان برنامه باید آسیب‌های اجتماعی 25 درصد کاهش یابد این هدف‌گذاری فقط با ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) محقق می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: یکی از راه‌های ترویج قرآن تقویت برنامه‌های موفق و جذاب قرآنی از جمله جشنواره گل‌های محمدی(ص) است که پیش بینی می‌شود سال آینده 10 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد، این جشنواره کاملاً فرا دستگاهی است و مسئولان شهرستانی باید برای توسعه آن زمینه سازی کنند.
وی ادامه داد: خنداب علی‌رغم همه مشکلات اعتباری و نیروی انسانی که دارد می‌تواند در امور قرآنی جدی‌تر وارد شود از جمله اینکه تعداد مؤسسات قرآنی این شهرستان که در حال حاضر یک مؤسسه است افزایش یابد همچنین خانه‌های قرآنی شهری و روستایی این شهرستان با تعامل بیشتر با مرکز استان افزایش یابد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره به کلنگ زنی دارالقرآن خنداب افزود: علاوه بر افزایش نقش دستگاه‌ها و مردم در گسترش فضای قرآنی و توسعه مؤسسات باید در حوزه توسعه نرم افزاری قرآن نیز در خنداب تلاش شود، انتظار می‌رود این شهرستان در تحقق سهم استان در افق 1414 با توجه به استعدادهایی که دارد پیشگام باشد.

captcha